Obitelj Ball opet je u fokusu američke javnosti. Tri talentirana sina Lonzo, LaMelo i LiAngelo i njihov ekscentrični otac LaVar postali su jedna od najvećih priča godine - djelomično zahvaljujući izvedbama na parketu, ali uglavnom zbog očevih izjava o kojima bruji SAD.
On se ''proslavio'' izjavom da bi u najboljim danima pobijedio Michaela Jordana, a uvjeren je da je najstariji sin Lonzo bolji od Stepha Curryja. Nakon što je njegov UCLA na sveučilišnom prvenstvu ispao od Kentuckyja, a Lonza je u potpunosti nadigrao De'Aaron Fox, LaVar je za poraz okrivio ''previše sporih bijelaca u momčadi.''
Prašinu je podigao i najavama da će se za svoje sinove tražiti milijardu dolara vrijedne ugovore s proizvođačima sportske opreme. Najveći proizvođači doista su pregovarali s LaVarom, ali su mu ponudili ugovore od nekoliko milijuna dolara godišnje bez postotka od prodaje kakve obično dobivaju mladi NBA igrači.
Svi mu se smiju, ali on to i želi
Takve ponude nisu zadovoljile LaVara koji je pokrenuo vlastiti Big Baller Brand, marku s cijenama koje su nasmijale SAD. Najobičnija majica s logom košta 60 dolara, za papuče s Lonzovim potpisom morate izdvojiti 220 dolara, a šećer na kraju bile su tenisice najstarijeg sina koji će na nadolazećem draftu vjerojatno biti među prva tri izbora.
Cijena tenisica je čak 495 dolara što ih čini najskupljima na tržištu ne računajući posebne, ograničene edicije. Druge najskuplje tenisice koje možete kupiti koštaju stotinjak dolara manje, a posebna edicija Lonzovih tenisica košta čak 995 dolara. Tenisice su ubrzo nakon predstavljanja postale predmet sprdnje na internetu zbog nimalo impresivnog dizajna koji, prema LaVaru, vrijedi puno više čak i od tenisica s imenom Michaela Jordana.
@bigballerbrand @ZO2_ Nike and Adidas right now pic.twitter.com/s2AOsba8cL
— Sean O'Donnell (@TheSeanODonnell) May 4, 2017
@TheNotoriousJAG @bigballerbrand @ZO2_ maybe they meant 49.50
— xysy (@justbesilent) May 4, 2017
Međutim, iako je generalni dojam da LaVar svojim izjavama samo otežava situaciju svojim sinovima, brojni medijski i marketinški stručnjaci napominju da on itekako zna što radi.
''On je medijska ikona''
''Količina pozornosti koju dobiva je nevjerojatna. Možete reći 'prestanite pričati o LaVaru i on će nestati,' ali ljudi ne žele da on nestane; oni ga potajno vole. On je nevjerojatan govornik i nije glup čovjek. LaVar Ball je definitivno postao medijska ikona,'' rekao je ESPN-ov poslovni novinar Darren Rovell.
''Morate poštovati njegovu poduzetnost i pokušaj pokretanja posla. On je zanimljiv lik koji privlači puno pozornosti. Tenisice nisu ništa posebno, a njihova cijena je brutalno prevelika, ali pretpostavljam da je to namjerno. U kontekstu stvaranja brenda, to funkcionira,'' rekao je za ESPN marketinški stručnjak Jason Stein.
Međutim, kao i svaki posao i ovaj predstavlja veliku kocku. Nije slučajno LaVar u više navrata izjavio da želi vidjeti sina samo u Lakersima – igranje za legendarnu franšizu donosi i veliko, unosno tržište Los Angelesa. Njegov je plan pomno osmišljen i (zasad) dobro realiziran, ali najvažniji dio tek slijedi. Lonzo će sljedeće sezone zaigrati u NBA-u kao rookie kojeg prati najviše pompe još od LeBrona Jamesa, a njegov (ne)uspjeh na parketu bit će ključan i za poslovne ambicije njegova oca.