Rekordne tri i pol milijarde ljudi gledalo je Svjetsko nogometno prvenstvo u Rusiji, a finalnu utakmicu između Hrvatske i Francuske 1.12 milijarde, objavila je rezultate gledanosti FIFA.
Tri vijesti o kojima se priča
DNEVNIK.hr ponovno oborio rekord, GOL.hr uvjerljivo ispred konkurencije!
Krovna svjetska nogometna organizacija ističe da je 3.572 milijarde gledatelja, dakle pola čovječanstva, pratilo barem nekoliko sekundi utakmice SP-a putem televizijskih ekrana, a koje su se prenosile u svim zemljama svijeta.
3.3 milijarde ljudi gledalo je u komadu barem minutu televizijskih prijenosa utakmica sa Svjetskog prvenstva, što je povećanje za 2,2 posto u odnosu na Svjetsko prvenstvo u Brazilu 2014.
Hrvatska je u finalu Svjetskog prvenstva: Pogledajte nevjerojatnu navijačku atmosferu u Zagrebu
Nadalje, 309,7 milijuna gledatelja gledalo je utakmice putem digitalnih platformi, u barovima ili restoranima te na javnim površinama. Finalna utakmica, u kojoj je Francuska pobijedila Hrvatsku 4:2 i drugi put u povijesti postala prvak svijeta, najgledanija je utakmica turnira.
Odmah iza nje je polufinalna utakmica između Hrvatske i Engleske, u kojoj su Vatreni nakon produžetka slavila s 2:1, a potom slijedi druga polufinalna utakmica između Francuske i Belgije.
Dakle, Hrvatska je sudjelovala u obje najgledanije utakmice na Svjetskom prvenstvu. Očito je da su Vatreni svojim izvedbama, ponašanjem, borbenošću i karakterom osvojili cijeli svijet. Teško je uopće izračunati kolika je to reklama za hrvatski nogomet i cijelu državu. Osim hrvatskih utakmica na SP-u, svijet je s pozornošću i neskrivenom dozom oduševljenja pratio i spektakularan doček Vatrenih u Zagrebu.
„Podaci potkrepljuju tezu da je Svjetsko prvenstvo u Rusiji najbolje u povijesti“, kaže Philippe Le Floc'h, šef komercijalnog odijela FIFA-e.
„Činjenica da je pola svijeta gledalo SP u Rusiji pokazuje visoku kvalitetu prijenosa utakmica, ali i nezasitnost fanova širom svijeta za vrhunskim nogometom.“
Primjerice, utakmice SP-a u Aziji gledalo je 1.6 milijardi ljudi, od toga 655,7 milijuna otpada na Kinu, čija se reprezentacija nije ni plasirala na Svjetsko prvenstvo.
Sljedeće Svjetsko prvenstvo igra se 2022. u Kataru i očekuje se daljnji rast gledanosti.