Nedjeljnom Velikom nagradom Belgije nastavlja se sezona Formule 1. Već one iduće nedjelje (2. rujna) na rasporedu je legendarna Monza i Velika nagrada Italije nakon čega oktanski cirkus seli po cijelom svijetu, od Singapura pa do posljednje postaje - Velike nagrade Abu Dhabija.
Uoči nastavka utrkivanja postoji pet (glavnih) upitnika odnosno situacija na koje ćemo obratiti pozornost.
Hamilton ili Vettel - tko će prije do pete titule?
Prva je, naravno, bitka Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela za peti naslov svjetskog prvaka u vozačkoj konkurenciji, koju Britanac nastavlja s 24 boda prednosti. Puno ili malo? I jedno i drugo. Ako Hamilton ne bude imao problema s bolidom i bude redovito završavao na pobjedničkom postolju, onda će Vettelu trebati serija pobjeda kako bi ga sustigao. S druge strane, samo jedno Hamiltonovo odustajanje i Vettelova pobjeda (s obzirom da pobjednik dobiva 25 bodova) znači da je Nijemac novi lider.
Nakon trijumfa u Hamiltonovom dvorištu na Silverstoneu Vettel je imao osam bodova prednosti, ali onda se usred ljeta, uoči stanke, sve promijenilo u korist Mercedesova vozača koji je slavio i u Njemačkoj i u Mađarskoj, dok je Vettel kod kuće odustao, a u Mađarskoj završio drugi.
Ricciardovi zadnji dani u Red Bullu
Osim bitke za naslov, bit će zanimljivo popratiti i posljednje utrke Daniela Ricciarda u bolidu Red Bulla. On je nedavno senzacionalno potpisao za Renault, odbivši Red Bull i najavivši kako s francuskom momčadi koja ima velike ambicije želi izgraditi šampionski bolid. U ovih devet utrka ostaje pitanje hoće li Ricciardo uspjeti završiti sezonu ispred momčadskog kolege Maxa Verstappena koji ostaje glavni adut Red Bulla (trenutno Ricciardo ima 13 bodova viška).
Kome četvrto mjesto među konstruktorima?
Iza velike trojke Mercedes-Ferrari-Red Bull vodi se borba za četvrto mjesto u poretku konstruktora na kojemu se trenutno nalazi Renault s 82 boda, ali nisu daleko Haas (66), Force India (59) te McLaren (52). Ipak, zahvaljujući konzistentnosti Nice Hulkenberga Renault je veliki favorit za poziciju "najboljih od ostatka svijeta".
Prijelazni rok F1
Ricciardov transfer u Renault u potpunosti je ispremiješao karte vezane uz vozačka mjesta u 2019. godini. Carlos Sainz, koji je Ricciardovim dolaskom izgubio mjesto u Red Bullu, prešao je u McLaren u kojem će naslijediti Fernanda Alonsa koji je odlučio završiti karijeru. Istodobno, Red Bull je potpisao Pierrea Gaslyja koji ove sezone odlično vozi za Toro Rosso, a otac Lancea Strolla iz Williamsa, kanadski milijarder Lawrence Stroll, kupio je dionice Force Indije pa nije isključeno da tamo završi njegov sin. U svakom slučaju, prava sapunica...
Alonsovo (konačno?) zbogom
Fernando Alonso nedavno je objavio kako u 2019. neće voziti u Formuli 1, a kad se uzme u obzir da je već zagazio u 38. godinu života, nekako je teško očekivati da bi se 2020. mogao vratiti. Alonso je velikan ovog sporta, čovjek koji ima dva naslova svjetskog prvaka i koji ih je trebao/morao imati i više, ali spletom okolnosti ostao je na titulama osvojenim 2005. i 2006. godine. Ove sezone iz katastrofalnog bolida McLarena Alonso izvlači maksimum i trenutno je deveti u poretku vozača, što je nedostojno njegova renomea i vozačkih kapaciteta. Ako se ne vrati 2020., ovih devet utrka bit će zadnje u kojima ćemo gledati majstora iz Asturije u Formuli 1...