Lotus, čije su bolide svojedobno vozili Graham Hill, Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet i Ayrton Senna, izvan je Formule 1 od 1994. godine. Oživio ju je malezijski kapital u javno-privatnom partnerskom odnosu.
FIA namjerava konzultirati istih 13 timova-sudionika o mogućemu izvanrednom proširenju natjecanja na 14 momčadi, odnosno 28 bolida/pilota
Službeno ime momčadi bit će 1Malaysia F1. S mjesta predsjednika vodit će je Tony Fernandes, vlasnik Air Asije, dok će momčad u sportskom segmentu operativno voditi Mike Gascoyne, bivši voditelj Force Indije, Toyote, Renaulta i Jordana. Motorima će novonastalu momčad snabdijevati Cosworth, a sjedište će joj biti u Sepangu, mjestu održavanja VN Malezije u posljednjih 11 godina.
Lotus, iliti 1Malasyia F1, zauzela je tako ispražnjeno mjesto nastalo lošim taktičkim potezom BMW Saubera. Njemačko-švicarska momčad najprije je otkazala nastup u sljedećoj sezoni uz argument da im je preriskantno potpisati trogodišnju ugovornu obvezu temeljem Concorde-sporazuma, kojim se FIA redovito osigurava u kolektivnim odnosima s momčadima-sudionicama.
Sauber je time izgubio i vozače i komercijalna prava, koja je stvarao od 1993. godine, te je ostao na razini novoformirane momčadi, čija je stvarna imovina tek tvornica i zaposleno osoblje. Peter Sauber poslao je naknadno zahtjev za ostankom u Formuli 1, no FIA ga nije uvažila otvorivši vrata radije Lotusu.
Utjehe za Sauber ipak ima: iz FIA-e su potvrdili da će ponovno ući u konkurenciju odustane li se iznenada neka od 13 u kalendar uvrštenih momčadi. Također, FIA namjerava konzultirati istih 13 timova-sudionika o mogućemu izvanrednom proširenju natjecanja na 14 momčadi, odnosno 28 bolida/pilota.