Automoto
SPORTOVI
Automoto
Brojne nepoznanice

Pauza je samo od utrka: Pravi posao u Formuli 1 tek kreće

U oktanskom cirkusu počela je stanka od četiri tjedna tijekom koje momčadi neće mirovati.

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Formula 1 Velikom nagradom Mađarske zagazila je u drugi dio sezone. Utrka na Hungaroringu bila je 11. od 20 koliko ih je previđeno za ovu sezonu, a iduća je Velika nagrada Belgije koja će se održati 27. kolovoza.

Dotad postoje određena pravila kojih se momčadi moraju držati, ali i brojni upitnici koje trebaju riješiti.

Službeno, momčadi moraju zatvoriti svoje tvornice na dva tjedna i ne smiju raditi nikakve preinake na bolidima, a zabranjena je i upotreba službenih e-mailova. Međutim, daleko od toga da će svi mirovati –dosta će se stvari u nadolazećem periodu rješavati mobitelima.

Za razliku od prošle sezone koju je Mercedes "ubio" svojom dominacijom, u ovoj im se Ferrari sasvim približio, a Sebastian Vettel bio je konstantniji od Lewisa Hamiltona i zasluženo je na vrhu poretka vozača.

Ferrari je napravio golem napredak, dok se Mercedes trudi nadmašiti ih na uskim i zavojitim stazama poput Hungaroringa. Na bržim stazama, poput Silverstonea na kojem je četvrtu godinu zaredom slavio Hamilton, do izražaja dolazi bolja aerodinamika Mercedesa.

Slijede dvije "Mercedesove" utrke

Prevedeno na ono što nas čeka, u Belgiji i Italiji Mercedes bi trebao imati prednost, a u Singapuru će Ferrari biti favorit za pobjedu. Početkom listopada na programu su Malezija i Japan, a na objema destinacijama mogla bi pasti kiša, što će samo dodatno začiniti utrkivanje.

Sve vodi u smjeru da bi na posljednje četiri utrke sezone (SAD, Meksiko, Brazil, Abu Dhabi) Vettel i Hamilton mogli doći prilično izjednačeni.

I dok je preostalih devet utrka budućnost, sadašnjost su Formule 1 potpisivanja ugovora i slaganje vozačkih postava za iduću sezonu. Neuobičajeno velik broj vrhunskih vozača nema ugovor za iduću sezonu – Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Valtteri Bottas i Fernando Alonso.

Ferrari još nema ugovor ni s Vettelom ni s Raikkonenom

Ključni je čovjek u cijeloj priči Vettel. On još uvijek odugovlači s potpisom novog ugovora pa su se proteklih tjedana pojavile glasine kako ima neku vrstu dogovora s Mercedesom, ali s obzirom da Hamilton tamo ima ugovor do kraja 2018. godine, teško je zamisliti da bi njih dvojica mogla biti momčadski kolege. Uostalom, Mercedes ne želi imati dva megavozača u ekipi, što je i razlog zbog čega odbijaju angažirati Alonsa.

Šef Mercedesove momčadi Toto Wolff izjavio je da se podrazumijeva ostanak Bottasa, ali da želi još neko vrijeme za razmišljanje. Razlog nije povezan sa sadašnjim stanjem na tržištu vozača, nego s onim koje će biti za godinu dana, kada istječu ugovori i Danielu Ricciardu i Maxu Verstappenu. Red Bull će imati velikih problema kako njih zadržati ako ih požele dovesti Ferrari ili Mercedes.

Fanovi čekaju veliki povratak Roberta Kubice

Što se tiče nekadašnjih svjetskih prvaka Raikkonena i Alonsa, njihova budućnost mogla bi biti prilično izvjesna. Ferrari Raikkonenu nudi novi jednogodišnji ugovor i očekuje se da će Kimi pristati, dok su Alonsu zatvorena vrata Mercedesa, Ferrarija i Red Bulla pa mu ostaje dilema: Renault ili McLaren? A to je dilema koja praktički i ne postoji jer mu Renault ne može ponuditi 40 milijuna dolara koliko daje McLaren za trogodišnji ugovor.

Kad je u pitanju ostatak karavane, svi željno iščekuju kako će proći testiranja Roberta Kubice u Renaultovu bolidu na Hungaroringu ove srijede.

Pokaže li Poljak da šest godina nakon užasne nesreće može kompetitivno voziti F1, dobit će ugovor za iduću sezonu, a izvisit će Jolyon Palmer, realno slabiji vozač od Nice Hulkenberga. Rezervna je opcija Renaultu Carlos Sainz iz Toro Rossa.

Sir Frank Williams suočen je s odlukom hoće li nastaviti s Felipeom Massom ili će izabrati nekog drugog za partnera Lanceu Strollu, mladom Kanađaninu koji sa svojim sponzorima u momčad donosi 10 milijuna dolara godišnje.

McLaren na Renaultov pogon?

Osim vozačkih promjena, bit će aktivno i tržište motora. McLaren je silno nezadovoljan suradnjom s Hondom i želi novog dobavljača motora, a nakon što su otpale opcije s Mercedesom i Ferrarijem, najrealnija opcija ostaje im Renault.

Hondu će novi vlasnici F1 na bilo koji način pokušati zadržati u oktanskom cirkusu, a japanska tvrtka sad pregovara s Red Bullom o mogućnosti da opskrbljuje njihovu drugu momčad Toro Rosso.

Još brže do sportskih vijesti i prijenosa. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju

Nastavi čitati

Nastavi čitati