Nogomet
SPORTOVI
Nogomet
Reklame i na La Massiji

Sve manje 'više od kluba': Barca za torbu eura prodala tradiciju!

U jeku kampanje za parlamentarne izbore u Kataloniji predsjednik Barcelone Sandro Rosell slavodobitno je izjavio da će Barca uvijek biti više od kluba, katalonski Més que un club...

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Međutim, oni skloniji sarkazmu rekli bi da je Barca sve manje 'više od kluba', a sve više stroj za pravljenje novca bez sentimenata i prevelikih emocija. Iz Madrida s ciničnim smiješkom prate prekrivanje zgrada i trening centara u Barceloni s panoima na kojima se kočopere imena sponzora kluba. To je donedavno bilo nezamislivo, a odnedavno je postala svakodnevna praksa.

>> Perez u strahu za fotelju: Navijači, koga biste od ove 4 superzvijezde?

Barca će imati reklame i na zidovima nove zgrade nogometne škole La Massia. Krajem 2011. na fasadama zgrade već su instalirani video zasloni, a na preostalom nepokrivenom pročelju uskoro će zablistati dva video zaslona od 250 četvornih metera, čime će biti najveći u Europi. Barca je u srijedu potpisala ugovor s MCM Grupom, izvođačem radova, o marketinškoj eksploataciji pročelja nove škole. Barca će zaradu od reklama dijeliti sa spomenutim partnerom koji će za osjetno nižu cijenu obaviti radove. Pomoću led tehnologije reklamne poruke moći će se vidjeti čak i iz zrakoplova. Slična tehnologija trebala bi doći i na Camp Nou ako se provede planirana obnova stadiona. To bi trebao biti glavni projekt kluba. Stadion bi s vanjske strane vjerojatno bio u potpunosti zaokružen video zaslonima. U Barci očekuju u budućnosti povećanje  prihoda od reklama pomoću nove tehnologije za čak 150 milijuna eura godišnje.

Neki se pitaju je li moralno u marketinške tvrtke koristiti vlastitu školu koja bi trebala prije svega služiti za odgoj djece?
„Naša škola je škola ljudskih vrijednosti“, kazao je u listopadu 2011. predsjednik Barcelone Sandro Rosell na otvorenju novih objekata La Massije. Sada se ta škola koristi za podizanje prihoda kluba.

Promjena romantičnog imidža Barcelone započela je 2006. kada je na Camp Nou odlučeno da se na dresove ispod loga kluba doda reklama. Isprava je to bilo na simboličkoj razini jer se radilo o logu UNICEF-a, no 2011. prešlo se na potpunu komercijalizaciju. Na Barcinom dresu zablistao je natpis Qatar Foundation, koji je to zadovoljstvo platio 30 milijuna eura po godini ugovora. Od sljedeće sezone na dresovima će stajati Qatar Airways, a prema novom ugovoru katalonski div će u pet godina zaraditi ukupno 170 milijuna eura.

„Prema načelima koje slijedimo taj se brend sjajno uklapa u naš klub“, kazao je nakon potpisivanja ugovora potpredsjednik Barce Javier Faus. Nije rekao da je do prije nekoliko godina načelo Barce bilo kako se „sveti dres“ ne smije kaljati reklamama, kako je to u drugim klubovima. Tu se prije svega mislilo na Real Madrid koji je davno odustao od prakse da ne stavlja reklame na dresove. Nakon što je desetljećima fiskalnu godinu završavala u debelom minusu, Barcelona je u 2012. zabilježila plus od 49 milijuna eura. Prema financijskim prognozama za novu sezonu, Barcin prihod bi trebao dosegnuti oko 470 milijuna eura, a profit bi trebao biti oko 36 milijuna eura.

Rosell ne propušta priliku pohvaliti se ovim podacima i usput optužiti svojeg prethodnika Joana Laportu da je ostavio goleme dugove koji će se otplaćivati desetljećima. Međutim, Rosell je u prvoj godini mandata (2010.) na mjestu predsjednika zabilježio minus od 79 milijuna eura.

Nakon toga proveo je neke mjere štednje i racionalizacije poslovanja, a potom se upustio u potpunu komercijalizaciju kluba, što ranije nije bio slučaj. Laporta uzvraća Rosellu da je prodao Barcinu tradiciju za „torbu eura“. Svjetska ekonomska kriza i nova gibanja u modernom nogometu primorala su Barcu na uzmicanje od svojih tekovina.

Barcelona po tome nije iznimka, najveći svjetski klubovi davno prije su popustili pred sveopćom komercijalizacijom. Stoga bi bilo nepošteno optuživati Rosella i Barcelonu, ali isto tako je licemjerno tvrditi da je Barca po nečemu izuzetnija od ostalih. Ako se odstupa od svijetle tradicije, ni stare parole više ne mogu vrijediti. Čini se da je sloganu „Més que un club“ istekao rok trajanja.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite GOL.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Nastavi čitati