Ostali sportovi
SPORTOVI
Ostali sportovi
sve sumnjivije

IAAF već četiri godine zataškava veliku sramotu? Bila bi to 'smrt' za atletiku

Istraživanje provedeno među sudionicima atletskog Svjetskog prvenstva u Daeguu 2011. godine pokazalo je da je trećina njih koristila nedopuštena sredstva, ali je Međunarodna atletska federacija (IAAF) blokirala objavljivanje rezultata ove studije, objavili su londonski Sunday Times i njemačka TV postaja ARD/WDR...

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Istraživanje su proveli znanstvenici sa sveučilišta u njemačkom Tuebingenu, koji tvrde da je više stotina natjecatelja od njih 1800 sa SP-a u Daeguu u povjerljivim razgovorima priznalo uzimanje nedopuštenih sredstava.

"Ova studija je proizašla iz neovisnog znanstvenog istraživanja koje nije financirano od strane IAAF-a. Blokiranje javne objave studije bez dobrog razloga je ozbiljno narušavanje slobode objavljivanja", stoji u priopćenju znanstvenika koji su proveli istraživanje.

Krovna atletska organizacija je odgovorila da "još uvijek vode razgovore s istraživačkim timom i Svjetskom antidopinškom agencijom, koja je bila drugi partner u ovom projektu, vezano za objavljivanje studije".

IAAF je iskoristio svoje pravo na veto s obzirom na to da istraživački tim ne bi imao pristup sportašima da im to vodstvo IAAF-a nije dopustilo. Četiri godine šutnje proizašle su i iz ugovora o povjerljivosti informacija, koji su znanstvenici morali potpisati mjesec dana nakon što su proveli ispitivanje u Daeguu i prezentirali rezultate koji su pokazali da je između 29 i 34 posto od 1800 sudionika Svjetskog prvenstva 2011. koristilo doping u razdoblju od 12 mjeseci uoči tog natjecanja.

Rezultati ovog istraživanja poklapaju se sa saznanjima koja su Sunday Times i njemačka TV postaja ARD objavili prije dva tjedna, a koja pokazuju da je trećina osvajača odličja na najvećim natjecanjima u dugoprugaškim disciplinama od 2001. do 2012. imalo vrlo sumnjive rezultate na doping kontrolama. Radilo se o 12.000 testova provedenih na 5000 atletičara za koje je znala i svjetska krovna organizacija. No, iz IAAF su poručili da se navodi britanskih i njemačkih medija temelje na brojnim netočnim pretpostavkama.

Neki od najznačajnijih podataka studije provedene u Daeguu objavljeni su prije dvije godine u The New York Timesu, ali cjelovita studija još nigdje nije objavljena, zbog protivljenja IAAF-a, tvrdi Sunday Times.

Više o

Nastavi čitati

Nastavi čitati