Nogomet
SPORTOVI
Nogomet
"Ludnica" u Americi

Barca i Magic zajedno za žene: Teška sramota za Real, porazni podaci za Dinamo i Rijeku

Barcelona i slavni američki košarkaš Magic Johnson pripremaju zajednički projekt u SAD-u.

Navijačice Barcelone, Magic Johnson i Pele (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Barcelona kao i većina najvećih svjetskih klubova širi svoj utjecaj diljem svijeta, otvara svoje podružnice i škole nogometa te surađuje s mnogobrojnim klubovima i svjetski poznatim osobama.

Jedna od faca s kojim Barca priprema zajednički projekt jest i slavni košarkaš Magic Johnson, koji se posljednjih godina sve više uključuje u nogometni biznis.

Osim što je jedan od čelnika NBA momčadi LA Lakersa, Magic je suvlasnik Los Angeles FC-a, kluba koji nastupa u MLS-u, elitnoj američkoj nogometnoj ligi.

Kako stvari stoje Magic bi u suradnji s Barcelonom mogao pokrenuti ženski nogometni klub. To bi trebala biti Barcina franšiza u SAD-u, a klub bi nastupao u National Women's Soccer Leagueu, ženskoj profesionalnoj američkoj ligi.

Barcelona i Magic Johnson pokreću ženski klub u SAD-u

Cilj je popularizacija ženskog nogometa na profesionalnoj razini. Poznata je stvar da se u SAD-u rekreativno nogometnom bave mnoge djevojčice u školskoj i predškolskoj dobi. Mnogi školski programi uključuju nogomet, a nogomet je možda i najmasovniji sport mlađe američke populacije u smislu rekreativnog i amaterskog bavljenja te je podjednako zastupljen u muškoj i ženskoj populaciji. Međutim, muški nogomet je na profesionalnoj razini daleko ispred ženskog. To naravno nije slučaj samo u SAD-u nego i u cijelom svijetu. 

Kako bi bila u tijeku sa svjetskim društvenim gibanjima, FIFA posljednjih godina sve veću pažnju posvećuje promociji ženskog nogometa. U akciju popularizacije ženskog nogometa uključili su se i mnogobrojni veliki europski klubovi koji su osnovali ženske sekcije. Mnogi hrvatski klubovi također se mogu pohvaliti da imaju ženske sekcije, i to odavno. Barcelona je osnovala žensku ekipu 1988., Club Femení Barcelona četverostruki je španjolski prvak, titule je osvajao zaredom od 2012. do 2015., a prošle sezone dogurao je do polufinala Lige prvaka.

Navijačice Barcelone, Magic Johnson i Pele (Foto: AFP) Navijačice Barcelone, Magic Johnson i Pele (Foto: AFP) (Foto: Afp)

I dok mnogi španjolskii europski klubovi odavno imaju žensku sekciju, Real Madrid se tek priprema napraviti nešto po tom pitanju. Predsjednik Reala Florentino Perez krajem prošle godine najavio je osnivanje ženske sekcije. Međutim, mnogi navijači Reala možda će ostati razočarani jer Kraljevski klub u skorije vrijeme ne namjerava osnovati profesionalnu ekipu, zasad će se orijentirati samo na treninge i edukaciju.

„Nećemo dovoditi strane igračice, ali ženski nogomet zaslužuju sekciju u našem klubu, makar amatersku“, poručio je predsjednik Reala.

Real nema žensku sekciju

Barcelona je, dakle, po pitanju ženskog nogometa daleko ispred Reala, što je na neki način porazna, pa i sramotna činjenica za Real. Kraljevski klub očito teško odustaje tradicionalnog, moglo bi se reći „macho“ imidža, dok je Barca po nekim pitanjima ipak dosta liberalnija, ako hoćete progresivnija.

Katalonci šire svoj utjecaj po Europi i čitavom svijetu i uz pomoć ženskog nogometa. Uz to su očito spremni dodatno uložiti, računaju da će im ženski nogometni klub u SAD-u donijeti dodatnu popularnost na tržištu najveće ekonomije svijeta.

Nogomet je u SAD-u velikoj ekspanziji na svim razinama, popularnost mu gotovo progresivno raste, ulaže se sve veći novac, lige se šire, grade novi stadioni, mnogi isključivo za nogomet, publika dolazi u sve većem broju, a sve se više ljudi gleda nogomet i preko malih ekrana, što, jasno, utječe na zaradu od televizijskih prava i marketinga.

MLS je jedna najgledanijih nogometnih liga svijeta, a utakmice američkih reprezentacija, kako muške tako i ženske pune i najveće stadione do vrha. Ženska profesionalna nogometna liga druga je najgledanija liga po posjeti računajući sve ženske profesionalne lige američkih sportova. Prošle sezone na utakmice je u prosjeku dolazilo 5,053 gledatelja. Veći prosjek ima samo WBA, ženska profesionalna košarkaška liga čiji je prosjek prošle sezone iznosio 7,716 gledatelja.

Porazni podaci za Dinamo, Rijeku i cijeli HNL

To su brojke koje nadmašuju mnoge europske muške nogometne lige. U HNL-u bi, primjerice, pucali od sreće da imaju 5,000 ljudi po utakmici. Tužna je istina da je ove sezone samo Hajduk gledalo uživo više od 5,000 gledatelja u prosjeku, točnije 7,598. Dinamo i Rijeka imali su tek nešto više od 4,000 gledatelja, s time što Dinamo na Maksimiru gleda manje od 4,000 ljudi. Osijek ima oko 3,000, a svi ostali su daleko ispod.

Lokomotivu, Rudeš i Inter na domaćim utakmicama dolazi gledati samo šira rodbina i prijatelji igrača. S druge strane, nijedna od 10 ekipa NWSL-a nema manji prosjek od 3,500 ljudi po utakmici, Portland Thorns FC ima, primjerice, prosjek od gotovo nevjerojatnijih 17,653 gledatelja, što nemaju ni neki muški klubovi iz najvećih europskih liga, atmosfera je također fantastična na mnogim utakmicama, pa vi sad vidite što se kome i koliko isplati.
 

Još brže do sportskih vijesti i prijenosa. Preuzmi
DNEVNIK.hr aplikaciju

Nastavi čitati
divider

Još vijesti
divider