Automoto
SPORTOVI
Automoto
Nikad duža sezona

Sve što niste znali o novoj F1 sezoni: Promjene pravila, novi vozači i favoriti

Nakon studenog prošle godine i nekoliko mjeseci stanke, pred nama je nova sezona oktanskog cirkusa i uzbuđenja među najbržim bolidima svijeta.

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Sezona starta u nedjelju Velikom nagradom Australije u Melbourneu i time će se službeno otvoriti 63. sezona Formule 1. Ova će biti najduža u povijesti s ukupno 20 utrka u kojima se vraća Bahrain kojeg su prošle sezone pogodili građanski nemiri, ali nakon četiri godine i Velika nagrada SAD-a, u Austinu u Texasu. Bogata sezona, trebala je brojati čak 21 utrku, ali je na kraju ipak ispala VN Turske.

>> Počelo je: Schumi oduševio na prva dva slobodna treninga, Vettel loš!

Naslov brani Nijemac Sebastian Vettel, dvostruki svjetski prvak (2011. i 2010. godine), a njegova momčad Red Bull pokušat će u novoj, vrlo izazovnoj sezoni, obraniti titulu u poretku konstruktora. Senzacionalnih promjena u momčadima i vozačkim postavama nije bilo, a jedina vijest koja će zadovoljiti ljubitelje brzine i jurećih bolida je povratak 'ledenog' Finca, Kimija Räikkönena.

Nakon dvije godine provedene u reliju i nešto kratko u NASCAR-u, Iceman i svjetski prvak iz 2007. godine, odlučio se na povratak u najelitnije automobilističko natjecanje i to u bolid Lotus-Renaulta. Räikkönen je posljednji put u Formuli 1 nastupao 2009. godine za Ferrari, a bit će zanimljivo vidjeti kakav će izazov postaviti Vettelu, veteranu Schumacheru i ostalima. Testiranja u Jerezu pokazala su da čovjek koji je zbog svoje izuzetne smirenosti i hladne glave davno dobio nadimak 'Iceman' nije ispao iz cijele priče nakon stanke, zabilježivši solidne nastupe. Čak je u nekim rundama bio i najbrži.

Promjene u momčadima

Zagrijavanja za sezonu pokazala su i ne samo da je Kimi opet u konkurenciji, naravno, ako će imati dovoljno dobar bolid da bude ravnopravan s Red Bullom, McLarenom i Ferrijem, nego i da je dobro došlo malo vozačkog osvježenja u novoj sezoni. Osim njega, možemo spomenuti i još nekoliko vozačkih promjena. Tako je i iskusni veteran Rubens Barrichello nakon dvije sezone napustio Williams i preselio u Indy Car, Sebastian Buemi je pak iz Toro Rossa prešao u redove Red Bulla kao testni vozač.

Povratak u Formulu 1 zabilježio je Pedro de la Rosa i to u momčad HRT-a, Romain Grosjean koji je 2009. nastupao za Renault, a sada je pojačao Lotus. Nico Hülkenberg se nakon sezone koju je proveo kao testni vozač izborio za mjesto u Force Indiji. Vitalij Petrov je bolid Lotusa zamijenio onim Caterhama (bivša momčad Lotusa) kojeg je napustio Jarno Trulli. Zanimljivo, utrka u Australiji, bit će prva nakon 1973. u Njemačkoj, na kojoj neće nastupiti niti jedan talijanski vozač.

Williams je u svoje redove doveo Brunu Senna iz Lotusa, a dolazak brazilskog vozača donio je momčadi 14 milijuna eura od sponzora. Vozače koje nećemo gledati ove sezone u oktanskom cirkusu su Adrian Sutil i Nick Heidfeld. Sutil je ostao bez pozicije u Force Indiji iako je odradio odličnu prošlu sezonu i završio kao deveti u ukupnom poretku, ali je na sebe navukao skandal zbog toga što je na proslavi Hamiltonove pobjede u travnju prošle godine, čašom za šampanjac pogodio izvršnog direktora Lotusa, Erica Luxa. Iskusni 34-godišnji Heidfeld nakon otkaza u Lotus Renaultu prošle godine za sad je bez angažmana te će ove sezone voziti utrku 24 sata Le Mansa.

Stigla i nova pravila

Osim ponešto izmijenjenih vozačkih postava, u novoj sezoni vidjet ćemo i primjenu malo izmijenjenih pravila Svjetske automobilističke federacije. No, ni tu nema znatnijih promjena. Najvažnije je da će vozači moći samo jednom promijeniti smjer dok se brane. Naime, zabranjeno mu je da se vrati na poziciju koju je imao prije nego je zauzeo unutrašnju liniju kod obrane pozicije. Osim toga, problematične ispušne cijevi, koje su do sada bile vjetar u leđa Red Bullu, morat će biti smještene na stražnjem dijelu bolida tako da ispušni plinovi neće smjeti puhati prema podnici i difuzoru.

Također, utrka se ograničava na maksimalno četiri sata, a zabranjeno je i rezanje zavoja u krugovima za zagrijavanje i izlaznim krugovima kojima se inače štedjelo gorivo. Možemo izdvojiti kod vozača koji zaostaju cijeli krug. Naime, dok je na stazi sigurnosni automobil, najsporiji će se moći vratiti u isti krug s vodećima i tako kod novog starta neće smetati najbržima.

Kakva su očekivanja?

Kako će to sve izgledati i kako će se vozači snaći s novim pravilima, vidjet ćemo vrlo brzo. Testiranja su pokazala da su momčadi spremne, samopouzdanje samo ne ulijeva Ferrari, ali nema mjesta panici.

„McLaren izgleda jako dobro, a Ferrari je u puno boljem stanju nego što ljudi misle. Mercedes je izgleda napravio isto napredak u odnosu na prošlu sezonu, pa će se za vrh boriti uobičajeni protagonisti“, mišljenja je šef Red Bullove momčadi Christian Horner, koja je prošle sezone dominirala, a Vettel nije imao prave konkurencije. Testiranja uoči ove sezone, pokazala su da nijedna momčad nije znatno bolja od druge i to nam daje nadu da ćemo gledati znatno napetiju utrku za prestižni naslov.

„Loša vijest je što ne izgledamo dominantni, ali dobra je što nitko drugi ne izgleda previše konkurentno. Imamo osjećaj da smo kompetitivni. Bolid izgleda vrlo pouzdano, vozačima se sviđa i možemo biti optimistični“, rekao je šef McLarenove momčadi Martin Whitmarsh. A kako doista izgledaju sve momčadi, kakvi su im bolidi i u kakvoj formi vozači vidjet ćemo već danas na slobodnim treninzima na stazi u Albert Parku. U subotu su na rasporedu kvalifikacije, a u nedjelju utrka i prva podjela bodova u novoj sezoni.

Za vrijedni naslov svjetskog prvaka borit će se 12 momčadi i 24 vozača, svi na Pirelli gumama. Lotus je preimenovan u Caterharm, Renault je promijenio konstruktorsko ime u Lotus, Virgin je postao Marussia, a Mercedes GP Mercedes AMG.

U nastavku vam donosimo pregled vozačkih postava za sezonu 2012. te raspored utrka.

Red Bull (motor Renault) - Sebastian Vettel (Njem) i Mark Webber (Aus) - testni vozač Sebastian Buemi (Švi)

McLaren Mercedes (motor Mercedes) - Jenson Button (VB) i Lewis Hamilton (VB) -testni vozači Gary Paffett (VB) i Oliver Turvey (VB)

Ferrari (motor Ferrari) - Fernando Alonso (Špa) i Felipe Massa (Bra) - testni vozači Giancarlo Fisichella (Ita), Marc Gene(Špa) i Davide Rigon (Ita)

Mercedes AMG (motor Mercedes) - Michael Schumacher (Nje) i Nico Rosberg (Nje)

Lotus (motor Renault) - Kimi Räikkönen (Fin) i Romain Grosjean (Fra) - testni vozač Jérôme d'Ambrosio (Bel)

Force India (motor Mercedes) - Paul di Resta (VB) i Nico Hülkenberg (Nje) - testni vozači Jules Bianchi (Fra) i Gary Paffett (VB)

Sauber (motor Ferrari) - Kamui Kobayashi (Jap) i Sergio Pérez (Mek) - testni vozač Esteban Gutiérrez (Mek)

Toro Rosso (motor Ferrari) - Daniel Ricciardo (Aust) i Jean-Éric Vergne (Fra) - testni vozač Sébastien Buemi (Švi)

Williams (motor Renault) - Pastor Maldonado (Ven) i Bruno Senna (Bra) - testni vozač Valtteri Bottas (Fin)

Caterham (Renault) - Heikki Kovalainen (Fin) i Vitalij Petrov (Rus) - testni vozači - Giedo van der Garde (Niz) i Alexander Rossi (SAD)

HRT (Cosworth) - Pedro de la Rosa (Špa) i Narain Karthikeyan (Ind) - testni vozači Dani Clos (Špa) i Vitantonio Liuzzi (Ita)

Marussia (Cosworth) - Timo Glock (Nje) i Charles Pic (Fra) – testna vozačica María de Villota (Špa)

Raspored utrka u sezoni 2012.

18/03 Australija
25/03 Malezija
15/04 Kina
22/04 Bahrain
13/05 Španjolska
27/05 Monako
10/06 Kanada
24/06 Europa
08/07 Velika Britanija
22/07 Njemačka
29/07 Mađarska
02/09 Belgija
09/09 Italija
23/09 Singapur
07/10 Japan
14/10 J. Koreja
28/10 Indija
04/11 Abu Dhabi
18/11 Sjedinjene Američke Države
25/11 Brazil

Još brže do sportskih vijesti i prijenosa. Preuzmi
DNEVNIK.hr aplikaciju

Više o

Nastavi čitati
divider

Još vijesti
divider