Damian Sekulić je zahvaljujući svojim vrhunskim vozačkim sposobnostima u kartingu uspio osvojiti kartu za ovo natjecanje te tako sa svojih 14 godina ima prilike voziti s najboljim vozačima kartinga u svijetu u svojoj klasi.
Damian je jučer odradio prve treninge, gdje su imali sitnih problema s motorom, no njegovi mehaničari rade punom parom kako bi riješili problem, te omogućili Damianu maksimalnu snagu.
Spomenimo kako se na ovo natjecanje plasirao i bivši vozač Formule 1 Rubens Barrichello, a svoju sreću okušalo je već nekoliko Hrvata, Matija Momčilović 2007. i 2008. godine, Martin Kodrić 2010. godine i Mislav Mikulec 2011. godine.
Povodom njegovog natjecanja na Rotax Max Challengeu, popričali smo s Damianom i njegovim ambicijama i planovima u motor sportu.
Pozdrav Damian, možeš li se ukratko predstaviti?
''Pozdrav, imam 14 godina, kartingom se bavim već devet i pol godina. Volim brzinu, adrenalin i zdravu konkurenciju, štoviše, puno zdrave konkurencije. Prvak sam Hrvatske u kartingu 2009., 2010., 2011., 2012. i 2015., najbolji Junior 2011. i 2012., osvajač Zlatne kacige 2011. i pobjednik Sportstil Cup-a 2015. što mi je omogućilo i ovaj nastup na svjetskom natjecanju Rotax Max Challenge Grand Finale.
2013. i 2014. godine vozio sam u Italiji World Series Karting natjecanja, kao i natjecanja talijanskog prvenstva kao tvornički vozač pod okriljem Lenzokart tvorničkog team-a. ''
Kako su počeli tvoji prvi koraci u kartingu?
''Kao dijete roditelja koji su uz svoje roditelje odrastali s mirisom oktana i asfalta, bilo je samo pitanje vremena kad bi krenuo u trkaće vode. Oba djeda su tad već prestali voziti auto utrke, no bio sam star četiri godine, kad je jedna od mojih teta je vozila Ford Focus cup, a druga PH u kartingu. Tata je do tad vozio Polo Cup i Focus cup, kao i brdske utrke. Često sam sjeo u tetin karting i isprobavao po dvorištu.
Bio sam toliko nizak da su roditelji morali trčati za mnom i metlom stiskati gas. Kad je vidio moju volju za kartingom, kupio mi je kart i posvetio se mojim utrkama, a u slaganju kartinga i motora doktorirao, što dokazuje i činjenica da su u Lenzokart teamu se često oslanjali na njegova mjerenja i slaganje motora. Eto, mogu reći da su moji prvi koraci u kartingu vezani i uz tatine prve korake u kartingu.''
Jedini si Hrvat koji se ove godine plasirao u finale svjetskog prvenstva u Rotax Challengeu u Portugalu. Što ovaj rezultat znači za tebe?
''Jedini sam Hrvat i taj rezultat mi puno znači. Ipak, ovo je natjecanje svjetskog karaktera, i sretan sam što baš ja mogu predstaviti svoju zastavu ove godine.
Kao junior, kroz nekoliko dana voziš utrku života. Znamo da je konkurencija velika, kakva su očekivanja?
''Očekivanja su velika, no bilo bi suludo baviti se ovakvim sportom, dogurati do svjetskog i reći da ne očekuješ puno. Zato, dat ću sve od sebe da budem u vrhu.''
Tvoj talent prepoznali su i neki utjecajni ljudi iz svijeta kartinga kao što je Lenzo Kart, čiju si šasiju vozio. Možeš li nam ukratko ispričati kako je došlo do suradnje?
''Zapravo, do suradnje je došlo - slučajno. Na stazi u Lignanu sam puno trenirao, a u svibnju 2013. natjecanje WSK odvijalo se baš tamo. Na treninzima sam ''rasturao'', te je na kraju dana do nas došao čovjek koji se predstavio kao direktor tvornice, a zanimalo ga je što vozimo i kako smo tako brzi. Zaključili smo da bi na obostrano zadovoljstvo mogli ''složiti'' neku suradnju. Ta je suradnja za mene značila mjesto pod šatorom, testiranje materijala za tvornicu, učenje vožnje uz druge tvorničke vozače, brdo iskustva i zabave, a za tatu stalna upućenost u novitete i evolucije motora i šasija, edukacija, slaganja i mjerenja, kao i razmjena međusobnih znanja i ideja.''
Uskoro prelaziš u višu klasu kartinga. Hoćeš li voziti Senior klasu ili prelaziš na KZ, odnosno karting s mjenjačem?
''Velika je mogućnost da krećem u KZ, u borbu s ''velikim'' dečkima.''
Gdje se vidiš za pet godina?
''Za pet godina se vidim na prijestolju WSK utrke. Moram priznati da su mi WSK utrke ostale u lijepom sjećanju, a konkurencija je na nivou.''
Tvoj san je Formula 1 ili rally?
''San svakog klinca kojem benzin teče venama je vjerojatno F1. No, nažalost. to je daleko od realnosti. Možda prije sanjam o WTCC.''
Tko ti je uzor?
''Uzor mi je definitivno naš Martin Kodrić s kojim sam se kao klinac obožavao igrati. Već je tad bilo jasno da mu je mjesto među vozačima prve klase. ''
Što bi poručio svima koji se žele okušati u kartingu?
''Uživajte dok vozite!''
Držimo palčeve na utrci!
Svi koji žele, mogu pratiti Rotax Max Challenge na služenim stranicama Rotaxa, a spomenimo samo da Damianova utrka kreće u subotu u 14h po našem vremenu.