Real Madrid još uvijek ima najveće ukupne prihode u konkurenciji nogometnih klubova, ali Arsenal je prvi na svijetu po prihodima na dan utakmice, takozvani „match-day revenue“.
Arsenal začepio usta Fergusonu: Evo zašto se Bayern 'lupa u glavu'...
„Topnici“ su prošle sezone na ime te stavke uprihodili čak 132 milijuna eura, dok su „kraljevi“ iz Madrida na drugom mjestu sa 130 milijuna eura. Treća je Barcelona sa 117 milijuna, četvrti Manchester Uniteda sa 114 i peti Chelsea sa 94 milijuna eura.
To su rezultati tradicionalne Deloitteove Football Money League ljestvice za prošlu sezonu.
Arsenal je prvi put nakon šest godina pretekao Chelsea na ljestvici ukupnih prihoda pa je sada po tom prvi klub u Londonu. Arsenal je sedmi na ljestvici sa prihodom od Arsenal 435.5 milijuna, a Chelsea osmi s 420 milijuna eura.
Arsenal, dakle, više od četvrtine prihoda ostvari na dan utakmice od prodaje ulaznica, dresova, suvenira i svih ostalih uslužnih djelatnosti na svojem velebnom Emirates Stadiumu, koji prima 60.260 gledatelja. Poznato je da Arsenal ima najskuplje ulaznice u Premierligi i Europi, a kako je u prvoj godini novog sponzorskog ugovora s Pumom, dramatično je povećao ukupne prihode u odnosu na prethodnu sezonu, i to čak za 34 posto, što je najbolji rezultat u Money Leagueu.
Ovi podaci najbolje ilustriraju zbog čega Chelsea, Liverpool, Tottenham, West Ham i mnogi drugi klubovi kreću u izgradnju ili renoviranje i povećanje kapaciteta svojih stadiona. U trenutku kada je Arsenal odlučio napustiti legendarni Highbury te krenuti u izgradnju novog, daleko većeg i komfornijeg stadiona, mnogi su tvrdili da radi veliku pogrešku, a među njima i Alex Ferguson, menadžer Manchester Uniteda, velikog Arsenalovog suparnika.
„Arsenalu je bolje da ostane na Highburyju, novi stadion zjapit će mu poluprazan“, posprdno je prokomentirao slavni škotski menadžer i grdno se prevario, što je kasnije i sam priznao. Ova prognoza je možda i najveći promašaj u karijeri velikog Sir Alexa.
Ako znamo da Manchester United, Real i posebice Barcelona imaju značajno veće stadione i prosjek gledatelja na utakmicama od Arsenala, onda je jasno kolika je razlika u cijenama ulaznica, što je glavnina zarade na dan utakmice.
Ne samo da Arsenalov stadion ne zjapi poluprazan, već je premali s obzirom na potražnju za ulaznicama, a zna se da je zakon ponude i potražnje ekonomski model za određivanje cijena na tržištu. Potražnja diktira cijenu, a cijene ulaznica za Arseanlove utakmice su „paprene“.
Na Arsenalov novi stadion ne hodočašće samo njegovi fetivi navijači nego i mnogobrojni turisti. Emirates je postao svojevrsna londonska atrakcija, u što smo se sami uvjerili u nekoliko navrata prilikom našeg posjeta tom stadionu.
Arsenal tako na godišnjoj razini od prihoda na dan utakmice zaradi četrdesetak milijuna eura više od, u rezultatskom smislu, najvećeg londonskog suparnika Chelseaja. Stoga ne čudi što Roman Abramovič žuri s proširenjem i renoviranjem Stamford Bridgea, u što planira "ulupati" 700 milijuna eura, ali kao što vidimo, sve će se to vratiti...