Nije rijetkost da nogometni klubovi redizajniraju svoje grbove i vizualni identitet, ali malo ih je to učinilo tako radikalno kao Juventus. Bez ikakve posebne najave je predstavljen novi vizualni identitet u čijem je središtu novi grb, odnosno „logo“ kako su ga nazvali u torinskom klubu.
Minimalistički i modernistički dizajn koji više izgleda kao logo tvrtke nego nogometnog kluba je šokirao navijače Stare dame, ali i one koji nemaju veze s klubom. Kontroverzna je već sama upotreba riječi „logo“ umjesto „grb“, a društvene mreže su prepune kritika na račun novog vizualnog identiteta.
Agnelli: "This new logo is a symbol of the Juventus way of living." #2beJUVENTUS pic.twitter.com/x5B3fapqGJ
— JuventusFC (@juventusfcen) January 16, 2017
Grb je sadržavao bika koji simbolizira grad Torino i tri zvjezdice koje označavaju trideset osvojenih Scudetta. Iako se kroz povijest grb nekoliko puta mijenjao, osnovni motivi su ostajali isti – bik, zvjezdice i kombinacija crne i bijele boje.
Promjenu inspirirala "nova tržišta"
Predsjednik kluba Andrea Agnelli rekao je da novi logo predstavlja „Juventusov način života“. Mnogi su to protumačili kao potpuni prekid s tradicijom, pretvaranje kluba u klasični biznis sa zaradom kao jedinim ciljem i stavljanje nogometa u drugi plan.
„Potrošili smo cijelu godinu da bi otkrili što žele nova tržišta, ali i da bi pokazali osjećaj pripadnosti i gledanja u budućnost,“ rekao je Agnelli i jasno pokazao u kojem smjeru ide Juventus. Znakovita je bila i glamurozna ceremonija predstavljanja loga koja je okupila brojne „celebrityje“ koji nemaju nikakve veze s nogometom, a održana je u „suparničkom“ Milanu.
Društvene mreže prepune kritika
Kontroverzan potez Juventusa je zapalio društvene mreže koje su prepune kritika na račun novog vizualnog identiteta. Neke je podsjetio na logo trgovca kulenom, a druge na proizvođača igraćih konzola Atari. Britanski Telegraph je već sastavio prikladnu listu 10 najgorih promjena grbova u svijetu sporta.
Možda i najzanimljiviji je slučaj NFL momčadi San Francisco 49ersa. Oni su 1991. promijenili grb koji je bio toliko nepopularan među navijačima da je nakon šestodnevne pobune odbačen, a momčad nikad nije istrčala na teren s njim na kacigama i dresovima. Vrijeme će pokazati hoće li i Juventus poslušati glas javnosti ili ćemo od sljedeće sezone gledati Juventus s logom umjesto grba na dresovima.
Does anyone else not really rate the new Juventus logo??? https://t.co/lIJfFXZJPX
— Spencer FC (@SpencerOwen) January 16, 2017
#Juventus old logo vs. new one - I know which one I prefer! pic.twitter.com/kS0pPJAhpB
— Daniella Matar (@DaniellaMatar) January 16, 2017
So, Juventus are changing logo to this, and I somehow feel that part of my childhood was just ripped away from me pic.twitter.com/MbHtiAVtKD
— Jonas Giæver (@CheGiaevara) January 16, 2017
Juventus the 1st club to fully embrace the modern football economy. Pitching itself as a lifestyle rather than a 90min outing on a Saturday.
— RG⁶ (@registability) January 16, 2017
.@juventusfc pic.twitter.com/XtmI9XWxY9
— Tuan (@__tuan__) January 16, 2017
you vs the guy she tells you not to worry about #JuventusLogo pic.twitter.com/TZOSEd68jO
— Keegs (@keegcarr) January 17, 2017
Try not to rotate the new #Juventus logo sideways. It's not a good look. pic.twitter.com/BFVvH04lXX
— footballitalia (@footballitalia) January 16, 2017