Automoto
SPORTOVI
Automoto

Počinje F1 sezona: Tko je glavni favorit za osvajanje krune?

Mnogi smatraju kako će 2010. biti najuzbudljivija godina u povijesti Formule 1...

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Višemjesečno iščekivanje je završeno, ljubitelji Formule 1 ovaj će vikend konačno doći na svoje. Nova sezona počinje nedjeljnom utrkom u Bahrainu, sezona koju fanovi 'oktanskog cirkusa' čekaju s većim uzbuđenjem nego nekoliko prethodnih, i to s razlogom.

>> Zagrijte se za F1 sezonu: Marin Čolak gost našeg video chata!

Povratak legendarnog Michaela Schumachera ponovo je probudio strast za F1. Utrke su već rasprodane i prije početka natjecanja, a mladi lavovi poput Alonsa, Vettela, Hamiltona i Rosberga jedva čekaju 'sukobiti' se na stazi s najtrofejnijim vozačem svih vremena. No, mnogo će toga ovisiti i o tehnološkoj podršci, jer nema tog vozača na svijetu koji u sporom nekonkurentnom bolidu može stići do titule.

Velika nagrada Bahraina konačno će nam otkriti tko trenutno ima najbrži bolid u rukama. Testiranja u Valenciji, Jerezu i Barceloni nisu nam otkrila mnogo. Zbog novih pravila po kojima više nema nadolijevanja goriva tijekom utrke momčadi su dosta eksperimentirale za vrijeme testiranja i nekih jasnih naznaka o kvaliteti pojedinih bolida nema. Nemoguće je išta iščitati iz dosad odvezenih krugova, moramo čekati Bahrain.

Mnogi se slažu kako je ipak prvi favorit za titulu Ferrari. U momčad je stigao Fernando Alonso, tu je i oporavljeni Felipe Massa, a novi F10 bolid djeluje moćno. Talijansku momčad hvale stručnjaci i rivali, u Valenciji je Alonso bio najbrži, oduševljen je bolidom. Massa pak upozorava kako nije siguran koliko je bolid brz. Kako god, 'crveni' će sigurno biti pri samom vrhu. Nakon razočaravajuće prošle sezone to smo i očekivali od najtrofejnije F1 momčadi svih vremena.

McLaren također nije briljirao prošle godine, ali ove bi mogao i do same titule. Uz Lewisa Hamiltona u momčad je stigao i Jenson Button, aktualni svjetski prvak. U Jerezu i Barceloni McLaren je djelovalo izvrsno na testiranjima, a novo revolucionarno zadnje krilce daje momčadi iz Wokinga veliku prednost na ravnim dijelovima.

Treći od glavnih favorita svakako je Red Bull. Sebastian Vettel bio je jako blizu naslova prvaka 2009. godine, a i ove bi mogao u borbu za titulu, jer čini se da novi RB6 ima brzinu i može se nositi s najbržima. Australac Mark Webber, drugi vozač Red Bulla, također bi mogao do pokoje pobjede i postolja.

Michael Schumacher potpisao je za Mercedes GP, momčad Rossa Brawna koja je prošle sezone odnijela dvostruku titulu. On i timski kolega Nico Rosberg nadaju se obrani naslova, no bolid nije djelovao pretjerano uvjerljivo na testiranjima. Ipak, Brawn je mnoga tajna oružja skrivao zadnjih mjesec dana, i najveća poboljšanja tek donosi u Bahrain. Mercedes bi se od samog početka mogao uključiti u borbu za najviše pozicije, ali samo ako su poboljšanja bolida zbilja znatna.

Od onih koji su djelovali dobro u predsezoni tu su još Sauber, Williams i Force India. Te su momčadi bile prilično brze i sigurno neće biti na samom dnu poretka, kao ni druga momčad Red Bulla, Toro Rosso. Od Williamsovog vunderkinda Nice Hulkenberga puno se očekuje, kao i od Sauberovog Kobayashija, a standarno dobri vozači Sutil, Buemi i Barrichello imaju svoje staze na kojima će biti opasni. Renault je pak velika nepoznanica. Momčad koja se skoro raspala ipak je ostala u F1, bolid djeluje solidno, no da li je dovoljno brz za osvajanje bodova, ostaje nam tek vidjeti. Kubica ga predvodi.

Tri nove F1 momčadi, Lotus, Virgin i Hispania Racing čini se da će definitivno držati zadnjih šest pozicija u svim utrkama. Potpuno su nekonkurentni i neće im pomoći ni talenti poput Brune Senne niti veterani poput Jarna Trullija.

U novoj sezoni bit će i nekoliko promjena, što se pravila tiče. Osim već spomenutog ukidanja nadolijevanja goriva, tu je i obaveza startanja na gumama na kojima vozači budu vozili tijekom trećeg dijela kvalifikacija. Ne smijemo zaboraviti ni novi sustav bodovanja. Bodovi se po novome dijele desetorici, po principu: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Kalendar prvenstva proširen je na 19 utrka, a prvi će se put voziti u Južnoj Koreji. Spomenimo da će se prva utrka sezone, Velika nagrada Bahraina, voziti na novoj promijenjenoj stazi Sahkir. Središnji dio staze je promijenjen i uvedeni su novi zavoji, koji bi mogli znatno otežati posao vozačima. 

U petak su u Bahrainu na rasporedu dva slobodna treninga, u subotu ujutro treći slobodni trening, a onda u podne i kvalifikacije. Utrka je na rasporedu u nedjelju od 13 sati.

Još brže do sportskih vijesti i prijenosa. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju

Nastavi čitati
divider