Nogomet
SPORTOVI
Nogomet
Lopta prešla crtu

Matri zabio, sudac iza gola ne pokazuje ništa - znate li zašto?

U društvu u kojem sam gledao utakmicu Celtic - Juventus, nakon prvoga gola gostiju, povela se živa rasprava o ulozi dodatnog pomoćnog suca u nogometu.

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

U sličnoj raspravi je svaki nogometni zaljubljenik vjerojatno sudjelovao barem jednom jer ona u praksi traje otkako su 'additional assistant referees', u nas popularni "peti i šesti sudac", uvedeni.

Kada je Juventus poveo, golemoj većini čovječanstva bilo je prilično svejedno je li strijelac Matri ili Marchisio, no jedan dečko iz društva imao je uplaćen listić na kojemu se kladio da će Matri postići pogodak. E sad, Matrijeva lopta je prošla crtu, kao strijelac je najprije upisan Marchisio... nekoliko minuta, dok na službenoj stranici UEFA-e nije ispravljen podatak o strijelcu (Ispravno: Matri), bilo je ponešto nervoze...

Matrijev gol koji je naknadno priznat pravom strijelcu

No, to je manje važno jer spomenuti listić ionako nije doživio da postane dobitan. Zanimljiviji je bio kadar u kojem kamera snima loptu koja malo, ali ipak cijela, prelazi gol liniju, obrana Celtica je izbija, Marchisio zakuca u mrežu, a cijelo vrijeme se u kadru vidi i dodatni sudac iza gola. Kod Matrijevog udarca nije pokazao ništa. A kada je Marchisio zabio, jasnim pokretom ruke pokazao je da je gol.

To je mnoge natjeralo na pomisao da Matrijev pogodak nikada ne bi bio priznat, da mu kolega Marchisio nije pomogao i raspršio svaku sumnju. I onda drvlje i kamenje na ovog "dodatnog pomoćnika": slijepac, drvo, niškoristi... A što, zapravo, kažu pravila i upute?

Dodatni pomoćni suci ni u jednoj situaciji ne bi smjeli pokretima ili govorom tijela sugerirati odluku glavnom sucu utakmice. Alat kojim se mogu služiti za prenošenje informacija je isključivo radioveza. To je dosta logično. Zamislite da dodatni pomoćni sudac, pokretima koje vidi svatko na stadionu, sugerira kazneni udarac, a "glavni" to ne prihvati? Nevažno tko je u pravu, nastala bi prilična gužva na terenu.

Dakle, mi u konkretnom slučaju teško možemo znati je li sudac iza gola rekao Undianu Mallencu da je već Matri zabio (ako moram pogađati, čini mi se da nije), ali time što ništa nije pokazao - zapravo se držao uputa. U tehničkom smislu je pogriješio što je nakon Marchisijeva udarca dao signal da je gol, no riječ je vjerojatno o nesvjesnoj, refleksnoj radnji. S obzirom na sve okolnosti, taj sitni tehnički propust, ne bi mu trebao ozbiljnije naškoditi u očima kontrolora.

Ne kritizirajmo suce iza gola što u "spornim" situacijama ništa ne pokazuju. Oni smiju samo šaptati svom šefu u uho, tako im je naređeno.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite GOL.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Nastavi čitati

Nastavi čitati