Ostali sportovi
SPORTOVI
Ostali sportovi
Fascinantne brojke

Ovo je 14 stvari koje morate znati ako kanite posjetiti Red Bull Air Race

Red Bull Air Race vratio se ovog vikenda na istarsko nebo i prvog dana (subota) ponudi pravi spektakl...

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Da ćemo ponovo svjedočiti spektakularnoj završnici jamče prekrasni prizori i rekordi koje smo vidjeli prošle godine. Mnogi ne znaju o čemu se ovdje radi, pa će u nastavku teksta kolega novinar Milan Stjelja podijeliti s Vama najzanimljivije činjenice vezane uz ovaj adrenalinski sport.

Stvari koje morate znati ukoliko prisustvujete završnici drugog u nizu rovinjskog Red Bull Air Racea.

14 – toliko će vozača pokušati doći do pobjede. Radi se o 14-orici koja su ostvarila najbolje vrijeme u kvalifikacijama. Prvo voze jedan protiv drugoga, po principu „prvi protiv četrnaestog, drugi protiv trinaestog itd.“ (promjena u odnosu na lani kada su u ovoj fazi vozila 12-orica, što znači da u daljnjem krugu ima mjesta samo za jednog „lucky losera“, a ne više dva)

4 – toliko će vozača ući u samo finale. Netko od njih okrunit će se drugim rovinjskim naslovom.

12 – tu je poziciju zauzeo u kvalifikacijama aktualni svjetski prvak, Britanac Nigel Lamb. On i Rovinj nikako da si „sjednu“. Lani je ovdje bio tek osmi, da bi na preostalih šest utrka bio najmanje drugi.

15 – od 15 do 25 metara iznosi visina kojom piloti moraju proći kroz pilone (vrata) iznad mora (gornjih 40%). Prije je bilo još niže(između 10 i 20 metara).

370 km/h – to je najveća dozvoljena brzina pri ulasku u start koju piloti nikako ne smiju prekršiti. Obično se „kockaju“ s brzinama od 368, 369 km/h. Inače, jurilice mogu dosegnuti brzinu i do 440 km/h.

20 kg – toliko iznosi razlika u kilaži najdebljeg i najmršavijeg natjecatelja što igra veliku ulogu kada to pomnožite težinu sa silom od 10G

10G sila – potencirana gravitacijska sila koja, uslijed naglih i akrobatskih okreta koje piloti izvode u namjeri da što prije savladaju stazu, pritišće same natjecatelje. Što znači da vozač težak, primjerice, 80 kilograma, tijekom najtežih manevara na prsima osjeća zapravo težinu jednog manjeg automobila.

52,894 sekundi – to je vrijeme nevjerojatnog Paula Bonhommea, koje je sjajni Britinaca postavio na 2. treningu, voženom u petak. To je prvi i jedini put zasada da je itko odvozio rovinjsku stazu ispod 53 sekunde.

0,2 sekunde – tolika je razlika između najbržeg u kvalifikacijama (Paula Bonhommea) i vozača koji je ostvario peto vrijeme (Martina Šonke). Za usporedbu: odraslom čovjeku za treptaj oka potrebno je između 0,3 i 0,4 sekunde

0,08 sekundi – tolika je bila razlika u lanjskom finalu, u kojem je Austrijanac Hannes Arch pobijedio Paula Bonhomme. Nevjerojatno!

90 – toliko je sekundi potrebno da se popravi jedan srušeni „pilon“ (vrata). Još 2003. godine sve je izgledalo mnogo kompliciranije – za isti proces bilo je potrebno čak 20 minuta

0 – broj smrtnih slučajeva na Red Bull Air Race natjecanjima. Na sličnim natjecanjima diljem svijeta bilo ih je 19.

2001 – godina kada je nastala ideja o ovakvom tipu natjecanja, a u najvećoj ga je mjeri osmislio današnji natjecatelj, legendarni Mađar Peter Besenyei (57) kojeg zbog toga i nazivaju „Kum“ natjecanja.

696 – kilograma. To je prosječna težina ovih jurilica s vozačem unutra.

300 – konjskih snaga iznosi jačina motora svih aviona. S obzirom na težinu, zamislite kako to čudo juri...
 

 

Još brže do sportskih vijesti i prijenosa. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju

Nastavi čitati

Nastavi čitati