Nemoguće je raditi komercijalnu TV koja će prikazivati nekomercijalne sadržaje, to jednostavno ne funkcionira. Da je to moguće, onda bi budale bili svi oni koji plaćaju milijune eura ili dolara za televizijska prava Lige prvaka, Premiershipa, NHL-a...itd.
Prije nekoliko dana objavljeno je kako su TV prava za NHL ligu, za sljedećih 12 godina, i to samo za teritorij Kanade, prodana za više od pet milijardi dolara. Zašto je taj kupac uložio golemu svotu u hokej na ledu kada je za puno manje novca mogao kupiti speedminton? I još, iako mrzim kad se nas Hrvate podcjenjuje, ali mislim da u ovom slučaju usporedba stoji, da je komercijalna TV koja će prikazivati nekomercijalne sadržaje moguća i isplativa, sigurno se ne bi čekalo da se te ideje dosjeti Zlatko Mateša, već bi se davnih dana na njoj obogatio netko u Americi, Njemačkoj ili Izraelu.
Ovakva Sportska TV ne može biti komercijalno isplativa
Televizija je iznimno skupa zabava. Troškovi „hladnog pogona“ su jako veliki i mjesečno treba namaknuti velik novac kako bi nekakva slika uopće bila tehnički isporučena u naše domove. A tek onda dolaze troškovi za TV prava na sliku i ljude koji je novinarski i tehnički obrađuju. Dakle, televizija koja će poslovati na komercijalnim osnovama mora mjesečno uprihoditi prilične svote novca kako bi bila barem na nuli.
To, nažalost, sa Sportskom TV nije slučaj. I čudno je da se čelnici HOO-a i SPTV-a sada čude legitimnim upitima svojih skupštinara – zašto se novac iz budžeta sipa u vreću bez dna? Pa upravo su iz HOO-a prilikom predstavljanja projekta čvrsto jamčili, zavjetovali se praktično, da novac namijenjen sportašima neće ići za financiranje televizije. Jesu li to rekli iz neznanja ili su svjesno zaobilazili istinu, vjerojatno će nekada objasniti na nekom drugom mjestu. No, ovako je priča dovedena do apsurda.
Promoviranje sporta (a o utemeljenosti koncepta promoviranja na ovaj način, može se napisati poseban i vrlo opširan članak) financira se novcem koji bi inače pokrivao razvojne programe i pripreme sportaša. Koji se zbog toga ne realiziraju ili realiziraju u smanjenom obliku. Jer ih se promovira. Nije li negdje putem izgubljen smisao?
Vrdoljak zapravo 'pljuje' po samoj SPTV
Koncept komercijalne televizije s nekomercijalnim sadržajima je nemoguć bilo gdje na svijetu. U Hrvatskoj tim više jer ovdje komercijalno ne funkcioniraju ni par excellence komercijalni projekti kao što su Formula 1 ili NBA liga. Ideja da će netko uložiti novac u neki klub ili sport samo zato što se isti prikazuje na televiziji, uz to i slabo gledanoj, je dječji naivna. To ne funkcionira ni u barem djelomično komercijalnom nogometu, pa kako bi onda u streljaštvu ili ragbiju?
Bilo bi pošteno da HOO kaže: mi ćemo promovirati hrvatski sport kroz projekt SPTV. To je nekomercijalni projekt u koji ćemo iz našeg proračuna, sa stavke marketinga i promocije, uložiti pet milijuna eura u tri godine. Da bismo ih namaknuli, smanjit ćemo sljedeće stavke:...itd. Ako za to mogu dobiti podršku države i svoje vlastite skupštine, neka onda promoviraju do mile volje.
Inače, čak i kada bi ova ideja bila ostvariva u nekoj bajci ili utopiji, nikako je ne bi smio braniti rabijatni Antun Vrdoljak. Uvredama Zoranu Primorcu, koje su bile ispod svake razine, i stalnim pljuvanjem po vaterpolu samo zbog svoje osobne netrpeljivosti prema Ratku Rudiću, Vrdoljak zapravo pljuje i po Sportskoj TV i po ideji „promocije malih sportova“. Osim ako dični Vrdoljak ne misli da treba financirati televiziju „kojoj je važno sudjelovati“? Pa što košta, da košta...
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite GOL.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.