U organizaciji Hrvatskog nogometnog saveza danas je u zagrebačkom Westinu održan prvi Nogometni forum koji bi se u narednim godinama trebao pretvoriti u tradicionalno okupljanje sportskih novinara, trenera, nogometnih radnika, gospodarstvenika i ostalih zainteresiranih strana.
Forum je podijeljen u dva panela: mediji i hrvatski nogomet te biznis i hrvatski nogomet. Moderator je bio poznati hrvatski sportski novinar Ivica Blažičko. U prvom panelu se diskutiralo o značaju medija u hrvatskom nogometu, ulozi novih medija, medijskom senzacionalizmu, uredničkoj politici i odnosu klubova, igrača i HNS-a prema medijima, a govornici su bili poznati hrvatski sportski novinari Mladen Bariša (Slobodna Dalmacija), Alen Lesički (Jutarnji list), Marko Cvijanović (Novi list), Marko Šivak (Hrvatski radio) i Robert Šola (Sportske novosti) te glasnogovornik HNS-a Tomislav Pacak.
U drugom panelu se govorilo o poziciji hrvatskog nogometa u globalnom nogometnom biznisu, svjetskim trendovima, stadionskoj infrastrukturi, marketingu, sponzorstvima te komercijalnoj vrijednosti hrvatskog nogometa, a u diskusiji su sudjelovali Richard Brešković (direktor marketinga Hrvatskog telekoma), Vjekoslav Hrabar (izvršni direktor Europapier Grupe), Darko Ivančević (direktor marketinga Zagrebačke pivovare), Branko Mikša (gospodarstvenik i bivši predsjednik HNS-a), Tomislav Svetina (glavni direktor Dinama), Mladen Vedriš (ekonomski stručnjak i bivši predsjednik HNS-a) te predsjednik HNS-a Davor Šuker.
'Moramo bolje iskoristiti EU fondove'
„Nogomet se mora inkorponirati u biznis. Uzor nam mora biti njemačka Bundesliga koja na godišnjoj razini sudjeluje s 5.1 milijardom eura u njemačkom proračunu te zapošljava preko stotinu tisuća ljudi. Hrvatski nogomet treba bolju infrastrukturu, nove stadione. Maribor je, primjerice, napravio moderan stadion iz fondova EU-a. Moramo bolje iskoristiti fondove. Za obnovu Poljuda nisu potrebna neka ogromna sredstva“, istaknuo je Mladen Vedriš.
Branko Mikša se prisjetio kakav je odnos između hrvatskog gospodarstva i nogometa bio za vrijeme njegova predsjedavanja Savezom.
„Novi proračun HNS-a predviđa čak 76 posto prihoda od plasmana na velika natjecanja. Prije je taj omjer bio puno manji. Godine 1998. velike kompanije rado su ulagale u HNS, htjele su biti dio projekta hrvatskog nogometa. Nisam nostalgičar, jasno je da je danas drugo vrijeme, da su druge okolnosti, ali ipak bi trebala biti veća sinergija između politike, gospodarstva i nogometa. Trebamo slijediti primjer Mađarske. Tamo su se ujedinile politika i ekonomija, izgrađeni su novi stadioni i infrastruktura, što je vrlo brzo rezultiralo dobrim rezultatima. Mađarska se nakon dugog vremena plasirala na veliko natjecanje. Hrvatska nema problema s rezultatima, ali ima sa svime ostalim. Trebamo poboljšati opću klimu da se biznis vrati u nogomet“, kazao je Mikša.
'Hrvatska liga najgledanija'
„Nogomet je religija, a sve ostalo su sportovi“, podsjetio na staru izreku Darko Ivančević plastično opisavši razlog zašto je Zagrebačka pivovara već 18 godina uz hrvatsku nogometnu reprezentaciju.
Ivančević je objasnio zašto najveća hrvatska pivovara ne ulaže u domaću ligu.
„Reprezentacija nosi vrijednosti za koje se i mi kao tvrtka zalažemo. Da bi se stvari poboljšale na razini domaće lige, cijeli sustav se treba pokrenuti. Mi osluškujemo što kažu naši potrošači i prema tome se rukovodimo.“
Čelnici Hrvatskog telekoma očito imaju drugačije mišljenje i pristup.
„Utakmice hrvatske lige su naš najkvalitetniji i najgledaniji sportski sadržaj, a i nedavna prijateljska utakmice Rusije i Hrvatske imala je visoku gledanost“, otkrio je Richard Brešković.
Bivši član Nadzornog odbora Hajduka Vjekoslav Hrabar ističe da država i HNS moraju naći zajednički jezik.
„Bez toga neće ići. Mi u Hajduku smo dokazali da se mogu napraviti kvalitetni pomaci. Kada je novo rukovodstvo došlo na čelo Hajduka, dug je bio stotinu milijuna kuna, a sada je 40 milijuna. Da biste u marketinškom smislu nešto napravili, morate imati publiku, a to u Hrvatskoj u ovom trenutku imaju samo Hajduk i Rijeka.“
'Dinamo u Ligi prvaka donio promociju i lijepu zaradu Gradu Zagrebu'
Direktor Dinama Tomislav Svetina istakao je da gospodarstvo i nogomet moraju biti partneri.
„Nogomet je emocija, i kada se gubi i kada se pobjeđuje, i kada se putuje i slave pobjede. Mora postojati sinergija između različitih sfera društva. Mi u Dinamu smo godinama izloženi pogromu, od visoke politike do medija. Postoje brojni problemi. Gospodarstvenici se, među ostalim, boje ulagati u klubove jer rade s državom koja im zbog toga može raditi probleme. U Ligi prvaka se okrene 1.3 milijarde eura, a Dinamo je ove godine zaradio oko dvadesetak milijuna. Ne treba zaboraviti da je Dinamo donio zaradu i drugim klubovima HNL-a, također i Gradu Zagrebu. Hoteli su bili puni, restorani su dobro radili... Osim lijepe promocije grada i države, gospodarski subjekti su zaradili barem deset milijuna eura.“
'Zagreb mora imati nacionalni stadion'
Predsjednik HNS-a Davor Šuker iskritizirao je Hrvatsku radio televiziju usporedivši je sa stomatologom koji umjesto sa najmodernijom aparaturom radi s bušilicom za beton.
„ Tko bi želio ići kod takvog stomatologa? Ponudili su nam za prijateljsku utakmicu s Rusijom samo 20.000 eura. Prije su te cifre bile dosta veće. Nije problem samo u novcu, HTV je i tehnički zaostao. Kako da objasnim strancima da im ne može osigurati sliku u HD tehnologiji?“ upitao se Šuker i dodao:
„Imali smo priliku dobiti Euro, odnosno barem nekoliko utakmica. Trebali smo napraviti stadion od 35.000 – 40.000 gledatelja, svejedno gdje, u Zagrebu ili Splitu, ali nismo iskoristili priliku, jer država nije mrdnula prstom, a nisu potrebna bajoslovna financijska sredstva, dovoljno bi bilo 40-50 milijuna eura. HNS ne može sam, država mora stati iza takvog projekta.“
Hrabar je ponudio savjet Šukeru.
„Savjetujem Šukeru da ode pred Markov trg i ne odlazi dok se ne dogovori s novom Vladom. Držim stranu Hajduku, ali Zagreb mora imati nacionalni stadion.“