Nogomet
SPORTOVI
Nogomet
Nogomet više nije samo za muškarce

Žene osvajaju nogomet: Na svijetu 300 milijuna navijačica

Istraživanje Sport+Markta, njemačke marketinške agencije, pokazalo je da nogomet sve više postaje sport za žene, čiji se udio u navijačkoj populaciji skoro pa izjednačio s muškim. Na svjetskom uzorku ispitanih u istraživanju ispostavilo se da nogomet navijački prati 38 posto žena.

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

S obzirom da je od oko šest milijardi ljudi na zemlji njih 800 milijuna nogometnih navijača, ispada da je udio žena među navijačima otprilike 300 milijuna.

'Dani kad ste uz nogometno igralište ili uz televizor tijekom prijenosa nogometne utakmice mogli vidjeti ekskluzivno muškarce prohujali su s vihorom', istaknuo je Hartmut Zastrow, analitičar Sport+Markta, danas multinacionalne kompanije koja je 1986. godine osnovana u Kölnu.

'Kad imamo natjecanja poput Svjetskog prvenstva onda se broj ženskih navijača izjednačava s muškima. Zašto? Zato što navijanje u tim trenucima pojačava osjećaj nacionalne pripadnosti', dodaje.

Anketa je dala odgovor o nacionalno najzagriženijim nogometnim navijačicama. Nogomet generalno, uključujući i amaterski sport, poput nižih liga ili mlađih uzrasnih kategorija, najviše zanima Južnoafrikanke (62%), dok su Brazilke na drugom mjestu s 57 posto. Kad su u pitanju reprezentacije, najviše navijačica ima njemačka nacionalna vrsta. Ispada da utakmice 'elfa', što na televiziji, što uživo, sa zanimanjem prati 92 posto ispitanih žena u Njemačkoj.

Ako se pak pogledaju nacionalne lige, onda najviše pozornosti ženskog svijeta izaziva talijanska Serie A. Rezultate talijanskih klubova svakog tjedna prati čak 84 posto ispitanih Talijanki. To znači da se 55 milijuna žena na Apeninima zanima za događanja u državnom prvenstvu. Na drugom su mjestu Argentinke. Njihovo ligaško natjecanja podijeljeno u dva dijela (Clausura i Apertura) prati 82 posto žena u toj južnoameričoj državi.

Svi ovi podaci dobiveni su na uzorku od 20.000 ispitanih žena širom svijeta, starosne dobi od 16 do 69 godina. Istraživanje je pokazalo još jednu dosad neotkrivenu povezanost: žene koje vole nogomet dobri su potrošači. Vole kupovati i troše iznad prosjeka. Razlog leži u dobi, obzirom da je većina navijačica mlađe dobi, ispod 30 godina starosti.

To je zapravo najbitniji pokazatelj ulagačima i oglašivačima, obzirom da žene nikad nisu bile ciljana meta oglašivačke industrije.

'Očekujemo povišenje interesa za nogomet kompanija iz svijeta mode, nakita i cvjećarstva, obzirom da se navijačice pokazuju sklone odjevnim markama i luksuzu. Taj je potencijal dosad bio sasvim neiskorišten', tvrdi Zastrow.

Nastavi čitati

Nastavi čitati