Nogomet
SPORTOVI
Nogomet
Fijasko uoči PSG-a

Tko je kriv 'modrima': Hajduk puni stadion, a Dinamo igra Ligu prvaka

U Dinamu ovih dana nemilice prosipaju žuč. Trener Ante Čačić žali se na medijski tretman Dinamovih uspjeha, a PR služba na „sprdanje“ pojedinih medija s njihovim marketinškim akcijama...

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Trener i čelnici „modrih“ znaju reći kako mediji često imaju dvostruka mjerila kad je u pitanju aktualni prvak Hrvatske u odnosu na druge hrvatske klubove, primjerice splitski Hajduk.
„Kada Hajduk dobije Inter u Milanu, onda je to splitsko čudo, a kada ih mi lako dobijemo bez i najmanjih repova, onda je to 'nikad slabiji Hajduk'. Nešto tu ne štima, zar ne“, zapitao se, pomalo ogorčeno, trener Dinama.

>> Čačić riga vatru: Kad Hajduk dobije Inter, onda je to čudo!

Neke poteze koje povuče Dinamo mediji tretiraju negativno, dok često iste ili slične kod drugih klubova opisuju pozitivnim tonovima, žale se u Dinamu.
„Kada Hajduk u jeku gospodarske krize dovede Barcelonu bez Messije i većine glavnih zvijezda za masne novce na Poljud, to je fantastičan potez. A kada mi prodajemo pakete ulaznica za Ligu prvaka po značajno nižoj cijeni, to je nerazumno. Kada prodajemo ulaznice po jednu kunu, to je sramotno. Kada odlučimo navijačima vratiti dio novca dijeleći novčane nagrade, opet nije dobro. Ne znamo što više učiniti“, razočarano nam je pripovijedao u nedavnom razgovoru jedan od djelatnika Dinama.

Doista, ponekad se čini da što god u Dinamu učinili ne pada na plodno tlo. Dinamo i njegovi čelnici najčešće su mete medijskih napada iako već godinama postižu najbolje rezultate u Hrvatskoj. Na prvi pogled to je nelogično. Na drugu možda i nije, jer mediji po logici stvari najviše prate one koji su u centru pažnje. Zbog toga svaki krivi korak „modrih“ završava na naslovnim stranicama. Priznat će to i čelnici Dinama, ali i podsjetiti da je prevelik nerazmjer između pohvala i pokuda. To je vjerojatno točno. Stoga je lako razumjeti frustracije Dinamovih čelnika i djelatnika.

Međutim, logično je postaviti i pitanje zbog čega su došli u takvu situaciju? Reći će da je to šire sociološko pitanje. To je točno, ali samo djelomično. Istina je da niti većina drugih zagrebačkih klubova, koji nastupaju u elitnim natjecanjima u svojim sportovima, ne pune dvorane, a nemaju na čelu Zdravka Mamića. Mamić očito nije isključivi krivac ili možda uopće nije krivac za apatiju koja je zavladala kod Dinamovih navijača. Mamić ima rezultate, i to odlične, to mu nitko ne može poreći, ali navijačima to očito nije dovoljno. Što bi tek bilo da Dinamo sedam godina zaredom nije došao do naslova prvaka? To možemo samo zamisliti. No, Hajduk će dobrano napuniti stadion protiv Istre, dok će Maksimir ostati poluprazan (najblaže rečeno) protiv renomiranog PSG-a. I to je činjenica.

Neki zagrebački klubovi, bolje rečeno jedan klub – Medveščak - uspijeva privući gledatelje bez obzira na ekonomsku krizu i bez obzira što nastupa u ligi koja se po ničemu ne može usporediti s nogometnom Ligom prvaka, jednako kao što se nogomet i hokej teško mogu uspoređivati, posebice u Hrvatskoj. Činjenica da Medveščak nastupa u trenutačno, po kvaliteti, osmoj ili devetoj hokejaškoj ligi Europe nije nikakva olakotna okolnost, dapače, to je samo potvrda značaja kvalitetne promidžbe. Neki će reći da je Medveščak samo iskoristio situaciju i popunio „rupu“ u koju je upao zagrebački sport. To je vjerojatno točno, no ostaje pitanje zbog čega je zagrebački sport upao u tako duboku i mračnu rupu?

Mediji možda ponekad imaju nepravedan tretman prema nekim zagrebačkim klubovima, ali mediji uglavnom nisu kreirali situaciji u kojoj se dotični klubovi nalaze u odnosima s navijačima. U Dinamu se, primjerice, trebaju zapitati jesu li mediji isključivi krivci zbog čega su neke njihove marketinške akcije negativno prihvaćene od strane navijača i svekolike javnosti? Ako laže koza, ne laže rog, kaže stara izreka. Za utakmicu s PSG-om, klubom koji u ovom trenutku ima jednu od najatraktivnijih momčadi u Europi i koji u svojim redovima ima ponajboljeg igrača današnjice Zlatana Ibrahimovića, do sada je prodano manje od 6000 ulaznica.

Treba istaći da je veći dio ulaznica prodan prije početka akcije „Navijač za milijun kuna“. Čitatelji će sami procijeniti je li akcija polučila rezultat. Novinari im tu nisu potrebni. Dinamova PR služba se trudi i pokušava privući gledatelje. Istina je da imaju jako težak zadatak. Ponekad se čini da je to „Sizifov posao“. Njihov angažman je za pohvalu, ali možda bi trebali promisliti o drugačijoj strategiji. Ova posljednja očito ne donosi rezultate. 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite GOL.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Nastavi čitati