Automoto
SPORTOVI
Automoto
upoznajte ove vozače

Reli Dakar: Stižu neke nove pustinjske zvijezde

Najpoznatiji i najzahtjevniji reli na svijetu polako se približava završetku. Posljednja ovogodišnja etapa vozit će se 16. siječnja.

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Za sve ljubitelje „hard core“ vožnje po nekim od najtežih terena na svijetu (vozi se po planinskim i pustinjskim terenima Bolivije i Argentine), uz zapanjujuće snimke krajolika, koje uvijek stižu s Dakra, i ovogodišnji reli ponudio je sve ono što ga čini posebnim.

U to, nažalost, uvijek ide i barem jedna priča iz crne kronike, koja se ove godine dogodila već u prologu i nadamo se da će tako i ostati. Jedna etapa otkazana je zbog loših vremenskih uvjeta, a bilo je i odustajanja zbog nesreća i ozljeda. No, Dakar je ionako jedno od onih natjecanja na kojem zaslužujete divljenje ako uopće stignete do cilja.

Posebno je zanimljiva ovogodišnja utrka motociklista. Dok su u kategoriji automobila od ranije poznata imena koja i dalje suvereno vladaju surovim uvjetima vožnje, kod vozača na dva kotača došlo je izgleda vrijeme za smjenu generacija.

Kad se baci pogled na trenutačni poredak vidjet ćemo kako je vodeći, i prilično uvjerljiv ove godine, mladi KTM-ov vozač, Australac, Toby Price. No, nije on jedina nadolazeća zvijezda Dakra i ime koje ćemo slijedećih godina vrlo vjerojatno dobro zapamtiti.

Među prvih deset vozača, trenutačno, još su dva debitanta na Dakru. KTM-ov Antoine Meo i Hondin Kevin Benavides. Spomenut ćemo još i Mathiasa Walknera koji je KTM-ov tvornički vozač i koji je na 7. etapi pao, slomio bedrenu kost te odustao. No, njegovo ime također valja zapamtiti.

A iz „sportskog entuzijazma“ napisat ćemo nešto i o Slovaku Štefanu Svitki. On je na Dakru već nekoliko godina, no sve je bolji i bolji, a uz to je i jedini među 10 koji vozi privatno, bez ugovora s nekim od timova. I bez prave podrške, treći je u ukupnom poretku! Svaka čast!

TOBY PRICE

28-ogodišnji Pricey ili Skippy, kako ga zovu, na Dakru je debitirao prošle godine. I već tada je skrenuo pozornost na sebe jer je uspio odnijeti pobjedu na jednoj etapi, te biti treći u ukupnom poretku. Toby je jedan od onih vozača kojemu su motori „u krvi“. Otac mu je bio off road „buggy“ prvak Australije, a Toby je na motor sjeo već sa dvije godine.

Na utrkama je počeo pobjeđivati sa četiri! Oni koji su malo bolje poznavali njegovu karijeru, a vozio je off road, nisu bili iznenađeni što mu dobro ide na Dakru. Naime, Price je već u džepu imao zavidan broj titula osvojenih na raznim “pustinjskim utrkama“. Simpatični Australac prošle je godine dao jednostavan odgovor na pitanje kako se tako uspješno prilagodio teškim uvjetima u svom debitantskom nastupu. „Volim brzu vožnju po pustinji“, bio je odgovor.

Od ove sezone vozi za KTM-ov tim, a pritisku velikih očekivanja nakon prošlogodišnjeg sjajnog izdanja te novog ugovora, nije podlegao. Tobyu su motori i pustinja doručak, ručak i večera. Dok se vozi 9. etapa, on već ima 4 osvojene etape i veliku priliku postati pobjednik Dakra 2016.

KEVIN BENAVIDES

27-ogodišnji Kevin je domaći, argentinski vozač. Iznimno talentiran mladić utrkivao se već s devet godina, a i prve je korake napravio u enduru. No, nakon dobrih rezultata u enduru, odlučio se za reli. Ovaj vozač Honde iznimno je uspješno debitirao na domaćem terenu, pogotovo kada se zna da je prije Dakra vozio samo jedan reli – onaj u Maroku. No, Kevin se zaljubio u ovu vrstu vožnje i namjerava se zadržati u ovoj disciplini. U svom debitantskom nastupu postao je prvi Argentinac na motoru kojemu je pošlo za rukom osvojiti jednu etapu na Dakru. Iznimno je motiviran jer vozi kod kuće. U ukupnom poretku trenutačno se nalazi na petom mjestu.

ANTOINE MEO

32-ogodišnji Francuz vozi moto utrke već 20 godina, a dobro je poznat u enduro i superkros svijetu. Prvo je vozio superkros, a onda su zaredale titule svjetskog prvaka u enduru. Osvajao ih je od 2010. do 2013. godine, no u „pustinji“ je nov. I on vozi za KTM, u njihovom je timu već tri godine. Meo je sa 31. godinom odlučio promijeniti disciplinu, a sudjelovanje na Dakru bio je jedan od snova. Ovaj prilično nekonvencionalan Francuz omiljen je među vozačima zbog svog posebnog smisla za humor.

No, od Antoinea možemo očekivati još promjena. Naime, izjavio je kako mu je želja jednog dana s dva kotača preseliti na četiri. Meo je trenutačno šesti u ukupnom poretku Dakra.

ŠTEFAN SVITKO

Svitko je jedan od onih vozača koji dolaze iz zemlje koja nema neki „motoristički background“. Nema velikih sponzora, nije član niti jednog tima, ali očito obožava vožnju po pustinji i ne odustaje. Došao je iz motokrosa i endura, no reli mu dobro leži. Na Dakru je prvi put sudjelovao 2010. godine i bio je prvi slovački motociklist koji je uspio završiti ovu utrku. I to kao 13. U ukupnom poretku. Nastavio se vraćati svake slijedeće godine, a 2011. i 2013. morao je odustati zbog problema s motorom.

Prošle godine bio je izvrsni, peti u ukupnom poretku, a ove godine pohvalio se i novim luksuzom –kućicom koja ga prati i u kojoj će se moći odmoriti. Očito mu je pomogla jer je trenutačno treći u ukupnom poretku.

MATHIAS WALKNER

30-godišnji Austrijanac veliki je talent koji je stigao iz motokrosa. Za reli se odlučio prije dvije godine i nije niti slutio da će nakon samo godinu dana debitirati na Dakru. No, „ono nešto“ u njemu je prepoznao njegov sunarodnjak i nekadašnji prvak u motokrosu Heinz Kinigadner. Heinz je ujedno i sportski direktor KTM-a, a posljednjih je godina poznat jer je jedan od utemeljitelja organizacije „Wings for life“.

Naime, nakon što su mu i mlađi brat i sin ostali paralizirani nakon nesreća, Kinigadner je pokrenuo sad već prilično poznatu fondaciju.

Kad vas mentorira svjetski poznato ime, očekivanja od vas su velika. Walker za sada nije imao sreće na Dakru jer je i prošle i ove godine morao ranije završiti utrku zbog ozljeda. U svom debitantskom nastupu prošle godine bio je veliko iznenađenje kada je osvojio treću etapu! No, onda je imao nezgodu, pa vozio bez vode, uslijedilo je trovanje hranom, temperatura, nespavanje i ispadanje.

Ove godine je također dobro krenuo. Treće mjesto u petoj etapi, drugo mjesto u šestoj etapi i onda pad, lom bedrene kosti i odustajanje u sedmoj etapi. Niša neuobičajeno za Dakar, rekli bi prekaljeni pustinjski vozači. Zanimljivo je kako njegov mentor Heinz nikada nije uspio završiti dakarski reli.

No, to je jedna od čari ovog natjecanja. Nije važno koliko ste inače dobar vozač, na Dakru je važan niz okolnosti koje se moraju poklopiti kao biste uopće stigli do cilja.

Još brže do sportskih vijesti i prijenosa. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju

Nastavi čitati

Nastavi čitati