Nogomet
Nogomet

Real potvrdio nadmoć, Barci ostaje jedna utjeha!

Prestižni američki business magazin Forbes napravio je najnoviju procjenu vrijednosti brandova najvećih sportskih klubova svijeta…

gol expired (Foto:DNEVNIK.hr)

Prema procjeni Forbesa, najvrjedniji brand na svijetu među sportski klubovima ima Real Madrid s tržišnom vrijednosti od 450 milijuna dolara. Na drugom mjestu je New York Yankees, bejzbolski klub, sa 443 milijuna, treći je Manchester United (433), a tek četvrta Barcelona s vrijednošću branda od 361 milijuna dolara.

Slijede klubovi iz američkih sportova Dallas Cowboys (273) Boston Red Sox (237), Los Angeles Dodgers (225), New England Patriots (223), pa potom dva nogometna kluba Bayern Muenchen (203) i Arsenal (162).

Real najvrjedniji klub na svijetu

Real je na prvom mjestu i prema ukupnoj vrijednosti kluba koja je procijenjena na 3.4 milijarde dolara, a za petama mu je Manchester United (3.3), koji je smanjio razliku u odnosu na Forbesov izračun iz travanja. Na toj listi na trećem mjestu je Barcelona (2.6), četvrti je New York Yankees (2.3), a peti Dallas Cowboys (2.1). Iako listu predvode dva nogometna kluba, među 50 najvrjednijih klubova s Forbesove liste najviše ih dolazi iz NFL-a, čak 30. Preostalih 20 sačinjavaju po sedam nogometnih i bejzbolskih klubova, tri NBA kluba, dva iz Formule 1 i jedan iz NHL-a.

Barcelona najpopularnija na društvenim mrežama

Klub s liste 50 najvrjednijih klubova koji ima najviše sljedbenika na dvama najpopularnijim društvenim mrežama (Facebook i Twitter) jest Barcelona sa čak 61 milijunom prijatelja kluba. Zanimljivo da samo Barcelona ima više sljedbenika od svih 30 klubova zajedno iz NFL lige (60 milijuna), što je ilustrativan podatak o golemoj razlici u popularnosti dvaju sportova na svjetskoj razini. Drugi je Real Madrid s oko 50 milijuna prijatelja, treći Manchester United (35), a četvrti Chelsea (21). Najbolje plasirani klub iz američkih sportova jest LA Lakers, koji je s oko 20 milijuna prijatelja kluba na šestom mjestu. Nakon toga dolaze Milan (18), Arsenal (17), Chicago Bulls (9) Bayern (8)... Dakako, na ovoj listi nema brazilskih, argentinskih, portugalskih, turskih, kineskih, japanskih ili ruskih klubova, koji ne spadaju među najvrjednije ali imaju višemilijunske vojske navijača diljem svijeta i veliki broj sljedbenika na društvenim mrežama.

Real osvaja kinesko tržište

Najvećom valorizacijom vrijednosti branda Real Madrid potvrdi je supremaciju u svijetu nogometa ali i sporta općenito. Kako trenutačno stvari stoje, Realova nadmoć će potrajati, a postoje naznake da će se još povećati. Nakon područja SAD-a, Japana i jugoistočne Azije, „kraljevski klub“ ubrzanim korakom osvaja Kinu, najpropulzivnije svjetsko tržište s drugom najvećom ekonomijom svijeta odmah iza SAD-a. Predsjednik Reala Florentino Perez trenutačno se nalazi na turneji po Kini gdje je sklopio partnerski dogovor s kineskim vlastima oko promocije nogometne igre u toj zemlji.
Real će svojim iskustvom i ugledom pomoći Kinezima u osnivanju novih nogometnih škola u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta.

"Ovo je ambiciozni projekt putem kojeg želimo pomoći mladim Kinezima uz pomoć Kineskog ministarstva obrazovanja. 200 milijuna Kineza imat će koristi od ovog ugovora. Širenjem nogometne kulture širimo vrijednosti koje zastupa Real Madrid, a to su duh žrtvovanja za sportski cilj, posvećenost, respekt prema protivniku i solidarnost", ističe predsjednik Reala.

"Nogomet nema granica, nadam se da će kineski navijači prihvatiti ovaj program s ljubavlju, te da će nogomet još čvršće povezati naše dvije zemlje, Španjolsku i Kinu", zaključio je Perez pod čijim je vodstvom Real postao prvi klub čiji su prihodi na godišnjoj razini probili 500 milijuna eura, a na putu je da probije i brojku od 600 milijuna, jer tek se očekuje prava „eksplozija“. Treba li sumnjati tko će najviše profitirati od širenja nogometnog tržišta u Kini?

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.