Možda je najkritičnija situacija u Španjolskoj koja „stenje pod naletima kopita recesije“. Naravno da nogomet nije mogao proći bez posljedica. Posjeta stadionima značajno je pala. Odigrano je već 16. kola Primere, a većina klubova još nijednom nije do vrha napunila stadion. Čak niti kada im u goste stižu Real i Barcelona. Mnogi su se iznenadili vidjevši dosta praznih mjesta na Sanchez Pizjuanu gdje je Real gostovao u 4. kolu. Kada Real ne napuni stadion u Sevilli, onda je to znak za uzbunu.
Prvi i osnovni razlog su visoke cijene ulaznica. Navijači su iznimno nezadovoljni. Najbizarniji problem dogodio se Rayu Vallecanu u 5. kolu. Uoči utakmice s Realom, navijači Raya izvršili su sabotažu na stadionu Vallecas. Netko se ušuljao u stadion i prerezao električne kabele za rasvjetu. Utakmica je morala biti odgođena. Počinitelj do današnjeg dana nije pronađen, ali spekulira se kako su to uradili navijači nezadovoljni preskupim cijenama ulaznica za novu sezonu.
Neki klubovi odlučili su doskočiti problemu ugledajući se na njemačke klubove koji imaju osjetno jeftinije ulaznice od Španjolaca i Engleza. Stadioni u Bundesligi su rasprodani. Naravno, u Njemačkoj je značajno bolja ekonomska situacija, ali su i cijene ulaznice prilagođene dobnim skupinama. Na stajaćim mjestima, na takozvanim navijačkim, stajaćim tribinama, cijene su doista vrlo pristupačne (od 10 do 15 eura), dok su „zapad i istok“ bitno skuplji.
Čini se da su španjolski klubovi na sličnom tragu. Getafe je, primjerice, odlučio drastično smanjiti cijene ulaznica za preostalih jedanaest utakmica na svojem stadionu Coliseum Alfonso Pérez.
„Odlučili smo se na radikalne mjere. Cijene ćemo prilagoditi kupovnoj moći većine građana. Nama je ipak najvažnije da je stadion rasprodan“, kazao je direktor marketinga Getafea Jose Antonio Cuétara Mane. Getafe je spadao u red najkritiziranijih klubova zbog visokih cijena godišnjih ulaznica, koje su se kretale između 360 i 580 eura. Samo je Zaragoza imala skuplje ulaznice, ako uzmemo u obzir prosjek kapaciteta stadiona.
Getafe je pokrenuo marketinšku kampanju u kojoj će za preostale utakmice na svojem stadionu prodavati ulaznice u rangu između 80 i 250 eura, a za registrirane članove kluba 50 i 220 eura. Radi se o paketima ulaznica. Dakle, prosječna cijena za svaku od jedanaest preostalih utakmica bit će 7.27 eura, odnosno 4.54 eura za članove kluba. Dakle, cijene ulaznica za najgorljivije navijače bit će na razini onih u HNL-u, čak i jeftinije.
„Akcija je već urodila plodom. Od prošlog utorka pa do petka prodano je 608 paketa. Očekujemo da ćemo u sljedećih nekoliko dana prodati dvije do tri tisuće paketa“, kaže Getafeov direktor, čiji će primjer zacijelo slijediti i njegove kolege u ostalim španjolskim klubovima.
A što će na to reći navijači koji su kupili godišnje ulaznice u rujnu po znatno većim cijenama?
„Do sada nije bilo posebnih protesta. Velika većina naših pretplatnika podržava akciju. Solidarnost navijača očituje se na djelu“, zaključio je direktor marketinga Getafea.
Zaragoza također pripremaju sličnu akciju. Aragonci će za božićne i novogodišnje blagdane svojim navijačima ponuditi mogućnost kupovine ulaznica za trideset posto manju cijenu. Međutim, najjeftiniji paket ostat će i dalje iznimno skup, stajat će čak 238 eura. La Romareda i dalje neće biti dupke puna.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.