Jedan od onih klubova koji može biti primjer svima je Borussia Dortmund. Klub je to kojeg u skupini Lige prvaka u leđa gledaju superbogati Real Madrid i Manchester City. Dok se Real zadužuje u ciframa od kojih vam se vrti u glavi, a u isto vrijeme Španjolci grcaju u dugovima i dok City ima praktički neograničen 'naftni' proračun, dortmundska Borussia cvjeta na krilima svojih vjernih navijača.
Postali su njemački prvaci s prosjekom godina igrača 23, no nakon ove godine vjerojatno će dvogodišnju vladavinu u Bundesligi prepustiti Bayernu. Ono što se mnogi pitaju je sljedeće – može li Borussia šokirati Europu velikim rezultatom. Upravo su im to predbacivali, ali čini se kako su ove godine sve karte bacili u tom smjeru.
A prije sedam godine sve se činilo kako će projekt Borussia propasti. Te 2005. stigao je bankrot, a godinu kasnije legendarni Westfalenstadion postaje 'Signal Iduna Park' ugovor vrijedi do 2016. godine). Još prije 10 godina Borussia je postala prvi i zasad jedini njemački klub čijim se dionicama slobodno trguje na burzi. No, tadašnja uprava sve je uspjela uništiti.
Morao se uzeti kredit (pozajmicu dao čak i Bayern), a jedino jamstvo bili su vjerni navijači koji su na svakoj utakmici napunili stadion, najveći u Njemačkoj na kojeg stane više od 80 tisuća gledatelja. Kako bi navijači punili stadion, punila se i klupska blagajna i vraćali krediti.
Okrenuli su se mladim igračima i uspjeli. Veliku borbenost zamijenili su i veliki rezultati, a onda su se povećali iznosi koje su dobivali za TV prava, nahrlili su sponzori i uspjeh je bio zagarantiran.
Veliku ulogu u svemu imao je Jurgen Klopp koji se savršeno uklopio u tu politiku. Klopp odgaja te mlade igrače, iako se našem Ivanu Perišiću čekanje i doziranje i nije baš najbolje svidjelo. Klopp ga je kaznio s 'nešto' eura, što mu baš i nije praksa. Vidjet ćemo hoće li Perišić biti uspjeh ili neuspjeh Kloppove filozofije koja se zasniva na skromnosti, svuda osim na terenu.
Navijači diljem Njemačke, a naročito u Borussiji boje se jedne stvari. Boje se da njihov nogomet ne postane engleski. Atmosfera na stadionima u ove dvije zemlje ne može se usporediti. Dok se na Old Traffordu ili Emiratesu većinom sjedi i gutaju hot-dogovi, kako tvrde mnogi, u Njemačkoj još uvijek postoje dijelovi tribine na kojima se smije stajati, a tamo gdje se stoji se i - navija.
Ne priča se o atmosferi na Westfalenu jer navijači sjede. A upravo ti navijači čine Borussiju Dortmund i njen su najveći sponzor. Vlasti u Njemačkoj prijete toj velikoj tradiciji pod krinkom sigurnosti, no kako su nam priznali navijači Bayerna prilikom posjete nedavnom derbiju, razlog je podizanje cijena ulaznica na svim sektorima stadiona.
I u Njemačkoj mnogi žele na utakmicama one s dubljim džepom i garancijom da će više trošiti novac u stadionskom fast foodu nego grlo na stajaćoj tribini. Čelnici Borussije oštro se tome protive zbog čega su im palac gore dignuli mnogi navijači diljem Njemačke. Oni su današnji pokret otpora i ne žele da klubovi postanu igračke tajkuna, šeika ili oligarha, već da ostanu omiljena zabava – navijača.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.