Automoto
Automoto

FOTO 'Formula je bila njegov život': Par sati prije utrke potpisao ugovor iz snova

Ljubav za brzinom tekla je venama nesretnog Julesa Bianchija, koji je u noći s petka na subotu preminuo od posljedica udesa na Velikoj nagradi Japana prošle godine...

gol expired Foto: DNEVNIK.hr

Bianchi se sa svojim bolidom Marussije zabio u dizalicu koja je stajala pored staze i spremala se ukloniti drugi bolid. Francuz je izgubio kontrolu nad bolidom i podletio pod dizalicu, a posljedice tog udesa bile su grozne. Zaradio je teške ozljede glave, te je nakon devet mjeseci života u komi preminuo.

Njegov otac Philip Bianchi samo je pet dana ranije dao intervju za France Info, u kojem je govorio o razmišljanju i razgovora s njegovim sinom prije nesreće.

"Jednom nam je rekao da ne bi mogao živjeti kada bi mu se dogodila teška nesreća zbog koje bi morao prekinuti karijeru. Utrkivanje mu je bilo sve. Sav njegov život", rekao je otac Philip.

Jules je u svojoj obitelji imao dvojicu bivših vozača. Njegov djed Mauro bio je jedan od najpoznatijih osoba u motosportu u 60-im godinama prošlog stoljeća. Praujak Lucien (34) vozio je 19 F1 utrka tijekom svoje kratke karijere, prije nego li je poginuo na testiranju vozila na utrci Le Mans.

"Na svakom obiteljskom ručku razgovaramo o utrkivanju, bolidima, autima", ispričao je Jules Bianchi 2009. godine.

Otac Philip je otkrio da je Jules krenuo kao vozač kartinga, te da je kao dijete imao priliku voziti s legendarnim Michaelom Schumacherom.

"Mislim da je tada imao 9 ili 10 godina. Bilo je to uistinu lijepo iskustvo".

Jules je 2009. godine bio velika nada francuskog motosporta, te je pristupio prestižnoj Ferrarijevoj akademiji za vozače Formule. Dvije godine zaredom osvajao je 3. mjesto na GP2 Seriji, da bi 2012. vozio u Formuli Renault 3.5 Seriji. Iste je godine postao testni vozač za Force Indiju, a onda je 2013. potpisao ugovor s Marussijom.

U svojoj drugoj utrci (Velika nagrada Malezije) Bianchi je osvojio 13. mjesto, a do prvih je bodova došao u Monte Carlu kada je bio deveti. Na istoj je utrci njegov spomenuti praujak upisao jedino postolje u karijeri 1968. godine.

Tri dana uoči kobne utrke u Japanu Jules je bio blizu potpisa za Sauber, koji je 'sestrinska' momčad Ferrariju.

"Spreman sam. Za to sam naporno radio cijeli svoj život. Imam dovoljno iskustva i osjećam se spremnim za taj izazov", rekao je Jules.

Samo nekoliko sati prije utrke Bianchi je potpisao ugovor sa Sauberom, za koji na kraju ipak nikada nije vozio.

Njegova karijera, za koju su mnogi govorili da je samo nebo granica, završila je u 44. krugu u sedmom zavoju. Dizalica koja je trebala ukloniti Sauberov bolid Adriana Sutila našla se na krivom mjestu u krivo vrijeme. Zbog kiše i iznimno skliske staze Bianchi je izgubio kontrolu nad bolidom i zabio se u dizalicu. Odmah je izgubio svijest i više se nije budio...

Bianchi je postao 25. žrtva u Formuli 1 (od 1954. godine) i prva nakon 1994. godine i Ayrtona Senne.