Automoto
Automoto

Nedostaje vam F1? Ovo su najvažniji upitnici za novu sezonu

Polako se zahuktavaju pripreme vozača i momčadi Formule 1 za novu sezonu.

gol expired (Foto:DNEVNIK.hr)

Nova sezona Formule 1 počinje 20. ožujka, već tradicionalno, Velikom nagradom Australije, u Melbourne Parku.

I dok se početak zimskih testiranja tek iščekuje, Formula 1 objavila je na svojoj stranici 10, kako su ih nazvali, vrućih tema i intrigantnih pitanja za novu sezonu.

Prvo se, naravno, odnosi na to može li Ferrari prekinuti dominaciju Mercedesa. Slavna talijanska momčad prošle je sezone bila druga u poretku konstruktora, ali je zaostala astronomskih 275 bodova pa je novi šef momčadi iz Maranella, Talijan Maurizio Arrivabene, najavio puno bolji bolid za ovu sezonu. Hoće li sve ostati na pukim najavama i može li Ferrari bolje od prošlosezonske tri (Vettelove) pobjede, još ćemo vidjeti.

Ako pak Ferrari ne uspije ugroziti Mercedes za prvenstvo bi bilo dobro da Nico Rosberg i Lewis Hamilton vode bitku za vozački naslov do zadnje utrke, a ne da kao ove sezone Britanac osigura naslov dovoljno rano da pri kraju ne bude baš nikakve neizvjesnosti. Rosberg je sezonu završio s tri pobjede, prvenstveno zahvaljujući Hamiltonovoj opuštenosti uslijed osigurane titule.

Koliko će se popraviti Red Bull i McLaren?

Čelnici Formule 1 zabrinuti su zbog situacije s Red Bullom. Austrijska momčad koja je s Vettelom i Webberom četiri godine u nizu (2010.-2013.) harala i srušila niz rekorda u nekoliko je navrata davala do znanja da bi mogla napustiti oktanski cirkus jer nemaju konkurentan bolid. Hoće li se Red Bull popraviti ili će nezadovoljstvo bujati, pitanje je na koje ćemo dobiti odgovor vrlo brzo, prije početka europskog dijela sezone.

Kako će reagirati Lotus s Renaultovim motorom? Vozit će ih Pastor Maldonado i britanski rookie Jolyon Palmer. Takva postava ne obećava previše, ali tko zna, možda Renault zbilja napravi stroj pa čak i Maldonado i novi vozač u Formuli 1 nadmaše učinak od lanjskih 78 bodova.

Suradnja McLarena i Honde u 2015. je bila katastrofalna, osvojili su svega 27 bodova (Button 16, Alonso 11) i zadovoljavali se svakim ulaskom u bodove. Hoće li novi bolid biti barem toliko brz da ulasci u bodove postanu normalna stvar, a ne da ih slave kao da su osvojili utrku?

Max Verstappen bio je velika senzacija na stazi, iznimno agresivan, čak i drzak za nekog tko je u F1 debitirao sa 17 i pol godine, Nizozemac je jedan od nekolicine vozača kojima će ova sezona biti druga i svi se pitaju tko će od njih (Verstappen, Sainz, Nasr...) napraviti iskorak i imati sezonu još bolju od lanjske.

Nova pravila s gumama, nova (brza?) staza...

Jedna od najzanimljivijih promjena pravila za novu sezonu je uvođenje povećane slobode za korištenje guma. Cilj je jasan - povećati zanimljivost utrka kojoj se tako silno nadaju Bernie Ecclestone i ekipa. Umjesto dosadašnje dvije, Pirelli je momčadima na raspolaganje stavio tri komponente guma za suho, a svaka će momčad moći koristiti između 10 i 13 setova guma. To automatski otvara prostor za više različitih strategija, a to bi trebalo podrazumijevati i uzbudljivije utrke.

Jedina nova staza na kojoj će se voziti ove godine bit će ona u Bakuu, glavnom gradu Azerbajdžana, gdje će biti održana utrka za Veliku nagradu Europe. Staza neobičnog dizajna, koju je arhitektirao veliki Hermann Tilke, navodno je iznimno brza. Koliko brza, saznat ćemo 19. lipnja kada je na rasporedu ova utrka.

...i nova momčad koja ima samo jedan zadatak

Nova momčad i novi upitnik u Formuli 1 je Haas F1 Team. Osnivač NASCAR-a, američki poduzetnik Gene Haas, odlučio je ući u Formulu 1 i za vozače izabrao Romaina Grosjeana i Estebana Gutierreza. Prvi zadatak bit će im pobijediti Marussiju, a sve iznad toga - bonus.

I ove sezone u Formuli 1 gledat ćemo kao rookieja vozača čiji je otac također nekoć bio vozač F1. Sin Jonathana Palmera, Jolyon Palmer, vozit će za Lotus i bit će zanimljivo usporediti njegov učinak s onim od Maxa Verstappena, sina Josa Verstappena koji je lani osvojio odličnih 49 bodova. Može li ga Palmer nadmašiti?