Automoto
Automoto

Dva velika upitnika F1: Ricciardo u drugi plan bacio i Vettela i Hamiltona

Prva trećina sezone bit će kompletirana u nedjelju 10. lipnja u Kanadi.

Daniel Ricciardo (Foto: AFP) Foto: Afp

Galerija

Sedma od 21 utrke sezone Formule 1 je Velika nagrada Kanade koja će se voziti 10. lipnja na stazi Gilles Villeneuve. Oktanski cirkus u Montreal stiže iz Monte Carla gdje je Daniel Ricciardo pobijedio na Velikoj nagradi Monaca i ponovno potaknuo raspravu u vezi dvije trenutno najveće nepoznanice u Formuli 1, obje vezane uz sjajnog Australca.

Može li se Ricciardo umiješati u borbu za naslov prvaka sa Lewisom Hamiltonom i Sebastianom Vettelom i hoće li i iduće sezone ostati voziti za Red Bull?

Trijumf u Monacu bio je već drugi ove sezone za australskog vozača koji se probio na treće mjesto u poretku. Tih 38 bodova zaostatka za Hamiltonom je praktički ništa jer sezona se tek zahuktava, još se ima za voziti 15 utrka i u igri je ogromnih 375 bodova.

Mercedes i Ferrari nemaju konstantu

Zalog Ricciardovom optimizmu može biti i nekonzistentnost Mercedesa i Ferrarija. Za talijansku momčad to i nije neka novost, ali Mercedes definitivno više nije dominantan kao prijašnjih godina, razmak među ekipama se smanjio i to je svakako odlična vijest za cijelu konkurenciju u F1.

I dok je potencijalni Ricciardov šampionski pohod stvar kratkoročne budućnosti, njegov odabir za koga će voziti od iduće sezone nešto je što bi dobrano moglo zatresti odnose unutar Formule 1 i dovesti do potpuno novog miješanja karata.

Ricciardu, naime, na kraju ove sezone istječe ugovor s Red Bullom i u poziciji je da može dobro odvagati za koga potpisati. Izbor mu je sužen na tri opcije - ostati u Red Bullu skupa s Maxom Verstappenom, prijeći u Ferrari i biti momčadski kolega Sebastiana Vettela ili doći u Mercedes u kojem se još ništa ne zna.

Nema sumnje da je Australac šampionski materijal i da bi ga jednog dana u svojim momčadima voljeli vidjeti i Ferrari i Mercedes. Što se Ferrarija tiče, to je u teoriji i izvedivo, ali nismo sigurni da bi Sebastian Vettel, koji ima ugovor do kraja 2020. godine, pristao na poziciju u kojoj ne bi bio apsolutni broj jedan u momčadi. A u tom slučaju, sumnjamo da bi Ricciardo ozbiljno razmišljao o Ferrariju kao opciji.

Dakle, ostaju Mercedes i Red Bull. O tome hoće li Ricciardo prijeći u Mercedes ovisit će ponajprije razvoj situacije sa Lewisom Hamiltonom koji je već u nekoliko navrata odbio novi ugovor. Britanac važe glede ostanka u Formuli 1, a ukoliko ove sezone dođe do petog naslova prvaka, nije isključeno niti da ode u mirovinu.

Pregovori s Hondom kao tajni adut Red Bulla

Šef Red Bullove momčadi Christian Horner dao je do znanja kako žele zadržati Ricciarda, a pritom imaju i tajni adut - pregovore s Hondom kao možebitnim novim dobavljačem motora od iduće sezone. Već neko vrijeme u Red Bullu nisu zadovoljni s Renaultom i već su obavljeni inicijalni razgovori s čelnikom Honde Masashijem Yamamotom.

"Nama je trenutno glavni prioritet da za iduću sezonu dogovorimo što je moguće bolji bolid, a ako u tome uspijemo, onda će biti i lakše zadržati Ricciarda kojemu su dvije ovosezonske pobjede dodatno povećale vrijednost na tržištu", izjavio je Horner napomenuvši:

"Kraj lipnja i početak srpnja u našoj su momčadi dosad bili vrijeme u kojem smo obično završavali razgovore s vozačima, a očekujem da će tako biti i ovog puta."

U prijevodu, Red Bull ne zanima što će biti s Mercedesom i Hamiltonom te će učiniti sve da "vežu" Ricciarda dugogodišnjim ugovorom, ako ne prije, onda svakako za vrijeme ljetne stanke.