Nogomet
SPORTOVI
Nogomet
Kako je to moguće?

Deset najvećih na svijetu: Ovo jako peče Barcu, a Real bi je tek mogao dotući

Barcelona je potpisala znatno poboljšani sponzorski ugovor na dresovima, ali ipak nije dobila što je tražila i očekivala.

gol expired (Foto: DNEVNIK.hr)

Kako se i spekuliralo posljednjih dana, Barcelona je konačno pronašla novog velikog sponzora na Dalekom istoku, nakon godinu i pol dana potrage. Novi sponzor Barce bit će japanski trgovinski div Rakuten, čiji će se logo kočoperiti na prsima njezinih zvijezda od sljedeće sezone pa u naredne četiri godine umjesto dosadašnjeg Qatar Airwaysa, potvrdio je danas točno u podne katalonskim medijima predsjednik Barcelone Josep Maria Bartomeu, koji je zajedno sa suradnicima jutros zaključio dogovor s predsjednikom japanske tvrtke Hiroshijem Mikitanijem.

Još jučer se spekuliralo u španjolskim medijima da bi novi sponzor mogao biti kineski tehnološki div Huawei, koji je od ovog ljeta osobni sponzor najboljeg igrača Barcelone Lionela Messija, ali ipak nije došlo do sporazuma između Kineza i Španjolaca. Japanci su „uletjeli“ na dresove, a Kinezi će možda biti glavni sponzor temeljite obnove Camp Noua koja uskoro kreće i potom će se „ugraditi“ u ime slavnog stadiona Barcelone. To je jedna od mogućnosti, ali ništa još nije službeno potvrđeno, sve ostaje u sferi spekulacija.

Sigurno je da će Rakuten biti na dresovima Barcelone do isteka sezone 2020/2021. Poznat je i cijena suradnje. Jedan od najbližih suradnika Bartomeua Manel Arroyo otkrio je medijima kako će Rakuten plaćati Barceloni fiksnih 55 milijuna eura po godini, plus bonusi po eventualno osvojenim trofejima, milijun eura po naslovu državnog prvaka i pet milijuna eura po osvojenoj Ligi prvaka.

Barcelona ipak iza Manchester Uniteda

Iako se radi o značajnom povećanju, jer je Qatar Airways plaćao godišnje oko 35 milijuna eura, neki španjolski analitičari su mišljenja kako je Barcelona na neki način potpisala „kapitulaciju“. Naime, još prošle godine Barcelona je od Katarana tražila oko 70 milijuna eura, dakle dvostruko više, što su „šeici“ odbili pa su Katalonci zaprijetili da će naći novog sponzora. Zašto je Barcelona tražili baš 70 milijuna?

Zato jer je upravo toliki ugovor potpisao Manchester United s američkim Chevroletom, a kako je Barcelona posljednjih godina neusporedivo uspješnija i igrom atraktivnija od engleskog velikana, te kako u svojoj momčadi listom ima ponajbolje igrače na svijetu, predvođene po mnogima najboljim nogometašem današnjice Messijem, vjerojatnim budućim najboljim igračem Neymarom i „zlatnom kopačkom“ Europe Luisom Suarezom, Katalonci su rezonirali da moraju imati i najbolji ili barem izjednačen najboljem sponzorskom ugovoru na svijetu.

Čini se logičnim, no u biznisu kao uostalom i u nogometu dva plus dva često nisu četiri. Da stvar bude gora po Katalonce, Katarani su nakon osvajanja Lige prvaka u Berlinu nudili Barceloni 60 milijuna eura, no Bartomeu je iz opisanog razloga tražio 70 milijuna i ni cent manje, na što su „šeici“ izgubili strpljenje i naprasno prekinuli pregovore.

Nađeno rješenje kako sačuvati Messija

Španjolskim eterom prostrujala je tada glasina kako su se Katalonci pokajnički vratili u Katar kako bi obnovili pregovore, kada su shvatili da ne mogu pronaći izdašniju ponudu, no uvrijeđene katarske glavešine nisu ih htjele ni primiti na razgovor pa su se pokunjeno vratili u Barcelonu.
Na Camp Nou ne kriju da će im novi ugovor s japanskom kompanijom pripomoći u zatvaranju priče s Messijem, ali i Gerardom Piqueom oko produženja ugovora. Navodno će Japanci ponuditi Messiju suradnju na promidžbi njihove tvrtke pa će Argentinac na taj način dobiti novog velikog sponzora i na taj način će prelomiti razliku u plaći koju mu Barcelona neće moći osigurati novim ugovorom.

Drugim riječima rečeno, dobit će veliku povišicu od kluba plus novi sponzorski ugovor s japanskom tvrtkom. Navodno je kombinacija s Messijem bila uvjet Rakutena da uđe u posao s Barcelonom. Japanci su se željeli osigurati da će Messi kao najveći marketinški magnet ostati u Barceloni do isteka njihova ugovora, a najbolji način da to osiguraju jest i osobni sponzorski ugovor s Argentincem. Na sličan način trebao bi u cijeloj priči profitirati i Pique.

Kako god, Barcelona ipak nije dobila što je htjela i očekivala. Ostaje činjenica da je njezin ugovor za 16 milijuna manji od Manchester Unitedovog, a da je na razini Chelseajeva. Oba kluba po svemu su daleko iza Barcelone, ali to očito nije spriječilo njihove uprave da isposluju fantastične uvjete. Katalonce to očito prilično peče, a moglo bi ih peći još i više ako Real uskoro dogovori rekordni sponzorski ugovor kako najavljuju madridski mediji.

Deset najvećih sponzorskih ugovora na dresovima u nogometu:

1. Manchester United: 71 milijun eura - Chevrolet
2. Barcelona: 55 mil. + maksimalno 6 mil. bonusa  - Rakuten
3. Chelsea: 55 mil - Yokohama Tyres
4. Arsenal: 40 mil. - Fly Emirates
5. Bayern: 33 mil. - Telekom
6. Real Madrid: 32 mil. - Fly Emirates
7. PSG: 28 mil. - Fly Emirates
8. Manchester City: 27 mil. - Etihad Airways
9. Liverpool: 27 mil. - Standard Chatered
10. Tottenham: 21 mil. - AIA


 

Još brže do sportskih vijesti i prijenosa. Preuzmi
DNEVNIK.hr aplikaciju

Nastavi čitati
divider

Još vijesti
divider