NBA All Star 2016. godine označio je početak kraja jedne duge NBA tradicije. Na dresovima su se prvi puta u povijesti lige našli sponzori, a navijači, blago rečeno, nisu bili oduševljeni ovom promjenom. Međutim, dresove koji se nose jednom godišnje na revijalnoj utakmici će ipak preboljeti.

Puno je kontroverznije ono što se sprema od sezone 2017./2018. To će biti prva sezona u kojoj će klubovi nositi dresove sa sponzorima što je razbjesnilo većinu navijača. Prva momčad koja je objavila da je prodala oglasni prostor na dresu je Philadelphia 76ers, a uskoro su je slijedili Sacramento Kingsi, Brooklyn Netsi i Boston Celticsi.

Upravo je „prodaja“ ovih posljednjih izazvala najviše negodovanja. Legendarna franšiza koja nepromijenjena djeluje od samih početaka lige je ovim potezom navukla bijes navijača. Mnoge ne zanima koliko će klub zaraditi i na prvo mjesto stavljaju tradiciju, a drugi prijete da više neće kupovati dresove.

Nezadovoljni su i navijači Netsa koji smatraju da reklama uništava prepoznatljiv dizajn njihovog dresa. Dok je sponzor Bostona prilagodio boje svog loga kako bi s uklapao u dres, Brooklynov nikako nije „sjeo“ na crno-bijelu kombinaciju.

Tračak nade za nezadovoljne navijače predstavlja činjenica da se radi o trogodišnjem pilot programu po kojem je za sponzore predviđen samo mali kvadratić na lijevoj strani prsa.

Hoće li unosan posao patiti zbog reklama?

Osim nezadovoljstva navijača ovaj projekt nailazi i na druge komplikacije. Mogući su konflikti u kojima su sponzori glavnih zvijezda konkurenti tvrtkama koje se oglašavaju na dresovima. Osim toga pitanje je koliko će se reklame isplatiti ako padne prodaja dresova.

Prodaja NBA dresova je ogroman biznis čija se vrijednost procjenjuje čak i na milijardu dolara godišnje. 76ersi će za reklamu na dresu, primjerice, dobiti „samo“ pet milijuna dolara po sezoni. Celticsi su očito shvatili da bi zbog ovakvog poteza mogli završiti „u minusu“ pa se uskoro pojavila informacija da će se dresovi ipak moći kupiti i bez sponzora.

„Nadam se da nećemo završiti prekriveni s 20 sponzora kao momčadi u ostatku svijeta. Onda nećete ni primijetiti da smo Celticsi“, rekao je igrač Bostona Al Horford.

Sponzori na dresovima su još neistražen teritorij za NBA ligu zbog čega još nije potpuno jasno u kojem smjeru ide ova priča. Klubovi ne znaju za koliko bi prodavali prostor jer jednostavno s time nemaju iskustva, navijači negoduju, a moguće je i da se pojave dvije verzije dresa – jedna „čista“ za domaće i druga sa sponzorima za međunarodna tržišta na kojima je ovakva praksa normalna.