Godina u svijetu automobilizma najviše je neizvjesnosti donijela u najglamuroznijem članu auto-moto obitelji - Formuli 1.

Kada je Nico Rosberg sa četiri pobjede otvorio novu sezonu Formule 1, malo je bilo onih koji bi se u tom trenutku okladili da ćemo na odluku o novom svjetskom prvaku morati pričekati sve do zadnjih sekundi zadnje utrke.

Izgledalo je kao da je Lewis Hamilton zasićen nakon dva uzastopna (i tri ukupno) naslova i da je konačno došao red na Rosberga koji je pucao od motivacije i samopouzdanja. Sudar u prvom krugu Velike nagrade Španjolske koji je izbacio obojicu iz borbe za pobjedu išao je na ruku Nijemcu jer prednost je ostala ista, a iz Hamiltonove perspektive to je značilo još jednu utrku manje za hvatanje solidne prednosti koja je u tom trenutku iznosila 43 boda.

Lewis Hamilton nakon izlijetanja u Španjolskoj
Lewis Hamilton nakon izlijetanja u Španjolskoj (Foto: AFP)

Da li se nakon toga Rosberg previše opustio ili je Hamilton jednostavno proradio - to nije toliko bitno, ali uslijedila je fantastična serija Britanca. Pobijedio je u idućih šest od sedam utrka i sredinom ljeta preuzeo vodstvo.

Hat-trick kojeg je Rosberg spojio u Belgiji, Italiji i Singapuru bio je samo potvrda sezone pune preokreta. U posljednjih šest utrke i samo jedna pobjeda (VN Japana u Suzuki) bila je dovoljna Rosbergu da uzme naslov. Za Hamiltona se kobnim pokazalo odustajanje u Maleziji pa mu niti četiri pobjede u zadnje četiri utrke nisu bile dovoljne za naslov.

Rosbergu se poklopilo sve

Pokušao je Britanac na Velikoj nagradi Abu Dhabija usporiti koliko god je to bilo moguće, u nadi da će Rosberga prestići Sebastian Vettel i Max Verstappen, a premda je takva situacija potrajala nekoliko zadnjih krugova, u Vettelovom i Verstappenovom motoru nije bilo dovoljno snage za ozbiljniji napad.

Rosbergu se poklopio daleko najbolji bolid, nešto sreće i ne odveć konstantna sezona jedinog pravog konkurenta, iako to ne umanjuje njegove vozačke sposobnosti. Šokirao je svijet niti tjedan dana nakon što je osvojio jedini naslov u karijeri.

Nico Rosberg
Nico Rosberg (Foto: HOCH ZWEI/DPA/PIXSELL)

"Popeo sam se na vrh svoje planine i odlazim na vrhuncu. Osjećam da radim ispravnu stvar. Kroz naporan rad, puno boli i odricanja ostvario sam svoj san", poručio je Rosberg i otišao u mirovinu.

Rosberg je prošlost, a Max Verstappen budućnost Formule 1. Senzacionalni Nizozemac sezonu je započeo vozeći za Toro Rosso, ali nakon što je Daniil Kvyat u prve četiri utrke imao nekoliko gluposti, u Red Bullu su ih odlučili zamijeniti.

Verstappen će kad-tad biti prvak

Već spomenuti sudar Rosberga i Hamiltona u prvom krugu VN Španjolske na najbolji mogući način iskoristio je upravo Verstappen, postavši u dobi od 18 godina i 228 dana najmlađi pobjednik jedne utrke u povijesti Formule 1.

Do kraja je upisao još četiri druga mjesta i dva treća, a čak i više od tih odličnih rezultata skrenuo je pozornost na sebe beskompromisnim, na trenutke i drskim stilom vožnje kojim je znao razbjesniti kolege na stazi. Ono što najviše treba istaknuti u cijeloj priči, Verstappen je dao do znanja svima da se ne boji nikog na stazi i mnogi ga već sad vide kao budućeg prvaka. Kad će se to dogoditi, ovisit će prvenstveno o tome kad će Red Bull uspjeli složiti konkurentan bolid.

Max Verstappen
Max Verstappen (Foto: XPB/Press Association/PIXSELL)

Na završnoj gala večeri FIA-e Nizozemac je dobio nagradu za najbolje pretjecanje sezone (Nico Rosberg na Interlagosu) i najbolju osobnost godine, što je nagrada koju dodjeljuju mediji.

Još jedna promašena sezona za Ferrari

Red Bull je ove sezone osvojio drugo mjesto u konstruktorskom poretku, s velikim zaostatkom iza Mercedesa, ali i neočekivanom prednošću ispred Ferrarija. U Maranellu već godinama stagniraju i ne uspijevaju se približiti najboljima, a krunski dokaz loše politike došao je ove sezone, koju su završili bez pobjede i u kojoj su se morali zadovoljiti s pet drugih mjesta (Vettel tri, Raikkonen dva).

Na koncu, ne smijemo zaboraviti niti dvojac bez kojeg će biti neobično pratiti Formulu 1 sljedeće sezone. Uz Rosberga, povukli su se i Felipe Massa i Jenson Button. Massa u trajnu, a Button u privremenu mirovinu iz koje bi se mogao vratiti 2018. jer ga za tu sezonu veže ugovor s McLarenom.

Marquez i Ogier lagano do titula

Što se ostalih auto-moto sportova tiče, ističemo Moto GP i reli. Tri utrke prije kraja sezone, trijumfom na Velikoj nagradi Japana, Marc Marquez obranio je naslov u "kraljevskoj" Moto GP klasi. I ove godine mu je glavni konkurent bio Valentino Rossi koji zbog čak četiri odustajanja (naspram jednog Marquezovog) nije mogao ozbiljnije računati na napad na titulu.

U reliju također ništa novo. Sebastien Ogier je suvereno uzeo četvrti uzastopni naslov nakon čega se njegova momčad (Volkswagen) odlučila povući iz natjecanja uz obrazloženje kako su "ispunili sve ciljeve u reliju i okreću se novim izazovima."